آفتاب

عدم موافقت بان کی مون با استقرار صلح‌بانان بین‌المللی در شرق اوکراین

عدم موافقت بان کی مون با استقرار صلح‌بانان بین‌المللی در شرق اوکراین

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: بان کی مون پیشنهاد رئیس جمهوری اوکراین برای اعزام نیروهای حافظ صلح بین‌المللی به شرق اوکراین را نپذیرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گنادی گاتیلف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل با پیشنهاد پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین برای اعزام نیروهای حافظ صلح بین الملی به شرق این کشور موافقت نکرده است.

پیش از این سایت ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرده بود که پوروشنکو و بان کی مون در گفت‌وگوی تلفنی با برداشتن گام‌هایی در جهت استقرار احتمالی نیروهای حافظ صلح بین‌المللی در شرق اوکراین موافقت کرده‌اند.

گاتیلف گفت: این بیانیه نادرست است و آنچه درمکالمه پوروشنکو و بان کی مون گذشته این نبوده است. بان کی مون هیچ مسئولیتی و یا تضمینی از جانب خودش در این باره نداده است.

وی تاکید کرد: این برعهده دبیرکل سازمان ملل نیست که در چنین مساله خاصی تصمیم گیری کند. به احتمال زیاد این دو درباره این مساله صحبت کرده‌اند اما بان کی مون تا آنجایی که من می‌دانم هیچ تعهدی نداده است.

این دیپلمات روس اشاره کرد که هیچ نیازی به استقرار نیروهای حافظ صلح در منطقه دنباس در شرق اوکراین وجود ندارد چرا که در حال حاضر نیروهای سازمان امنیت در همکاری اروپا در این منطقه مشغول هستند

به گفته وی بسیاری از اعضای شورای امنیت سازمان ملل با شرایط کنونی موافقت دارند.

انتهای پیام

کد N799844

وبگردی