آفتاب

تظاهرات سراسری فلسطینی‌ها در سالروز "نکبت"

تظاهرات سراسری فلسطینی‌ها در سالروز "نکبت"

فلسطینی‌ها امروز(پنجشنبه) شصت و هفتمین سالروز اشغال کشورشان توسط رژیم صهیونیستی را با برگزاری تظاهرات و تجمع‌هایی تحت عنوان "روز استقلال آنها روز نکبت ماست" به افکار عمومی جهان یادآورشدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت الغد، در این روز راهپیمایی‌هایی در مناطق مختلف فلسطین در اعلام مخالفت آنها با سیاست‌های نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی برگزار شد.

رژیم صهیونیستی طی سال‌های اخیر تلاش کرده تا مانع برگزاری سالروز نکبت (اشغال کشور فلسطین) شود اما در برابر تعداد زیاد شرکت کنندگان در این راهپیمایی‌ها تاکنون ناموفق بوده است.

این رژیم پنج سال قبل قانونی تصویب کرد که به دنبال آن بودجه شوراهای شهر و روستا که از برگزاری راهپیمایی‌های نکبت حمایت می‌کنند کاهش پیدا می‌کند اما این مساله مانع برگزاری این راهپیمایی‌ها نشده است.

کمیته دفاع از افرادی که از سرزمین خود بیرون رانده شده‌اند از فلسطینیان خواست تا در راهپیمایی سالروز نکبت شرکت کنند.

در سال 1968، 360 هزار فلسطینی که نیروهای رژیم صهیونیستی روستاها و خانه‌های آنها را تخریب کردند در داخل اراضی اشغالی آواره شدند که این واقعه را روز نکبت می‌نامند. صهیونیست‌ها این روز را به عنوان تاریخ موجودیت یافتن اسرائیل جشن می‌گیرند.

نهادهای فلسطینی‌ با صدور فراخوان و درخواست از مردم برای شرکت در راهپیمایی‌های سالروز نکبت، اعلام کردند که این راهپیمایی در اعتراض به سیاست‌های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی و محاصره مردم فلسطین و همچنین شهرک‌سازی‌ها و کشتارها صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N799841

وبگردی