آفتاب

انصارالله کنترل کامل کاخ المعاشیق در عدن را به دست گرفت

انصارالله کنترل کامل کاخ المعاشیق در عدن را به دست گرفت

واحد مرکزی خبر نوشت:

جنبش انصار الله یمن گزارش برخی رسانه ها ؛ درباره سیطره تروریست ها بر کاخ ریاست جمهوری المعاشیق در استان عدن در جنوب یمن را تکذیب کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی وابسته به انصار الله با سیطره بر کوه های اطراف منطقه المعاشیق در استان عدن، امنیت کامل کاخ المعاشیق را که در کنترل آنان است تامین کردند.
منابع امنیتی یمنی گزارش برخی رسانه ها را درباره سیطره گروه های تروریستی بر کاخ المعاشیق تکذیب کردند. یکی از نیروهای انصار الله در کاخ المعاشیق گفت: «ما اکنون در داخل کاخ المعاشیق هستیم و هیچ اثری از داعشی ها در اینجا نیست. ما کنترل کامل اینجا را در دست داریم».

یکی دیگر از مبارزه انصار الله نیز گفت: «کاخ المعاشیق و کوه های اطراف منطقه المعاشیق به طور کامل به تصرف نیروهای انصار الله درآمده است. ما تکفیری ها را تار و مار کردیم و آنها از مقابل ما فرار کردند. حتی زنان هم بهتر از آنها می جنگند».
شبکه المنار همچنین از پیشروی گسترده ارتش یمن و نیروهای انصار الله در استان های مأرب و تعز و در هم شکستن عناصر القاعده در این مناطق خبر داد. نیروهای ارتش و انصار الله موفق شدند تا پشت پایگاه نظامی کوفل در مارب که در کنترل اعضای القاعده است پیش بروند.

در همین حال هواپیماهای رژیم سعودی مقر تیپ 35 را در استان تعز که به کنترل نیروهای ارتش و کمیته های مردمی درآمده است هدف قرار دادند. شناورهای نظامی رژیم سعودی نیز محله های مسکونی استان عدن را گلوله باران کردند. منطقه مرزی الصبا در استان صعده نیز هدف آتش توپخانه نیروهای سعودی قرار گرفت.
در همین حال وزارت بهداشت یمن شمار شهدای تهاجم یک ماهه رژیم سعودی به یمن را 951 نفر اعلام کرد که 143 نفر آنان کودک هستند. در این حملات حدود چهار هزار نفر نیز زخمی شدند. وزارت بهداشت یمن همچنین درباره تعطیل شدن بیمارستان ها به علت فقدان دارو و تجهیزات و حضور نداشتن کادر پزشکی هشدار داد.

52261

کد N799737

وبگردی