آفتاب

فرانسه: هیچ جایگزینی برای تشکیل کشور فلسطین وجود ندارد

فرانسه: هیچ جایگزینی برای تشکیل کشور فلسطین وجود ندارد

نماینده فرانسه در سازمان ملل با خطرناک خواندن روند شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی تاکید کرد که هیچ جایگزینی برای تشکیل کشور مستقل فلسطین وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فلسطین، فرانسوا دیلاتر، نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل در سخنان خود در نشست شورای امنیت عنوان داشت: عدم تشکیل کشور فلسطین به معنی عدم تحقق صلح در خاورمیانه به شمار می‌آید و تشکیل این کشور به نفع تحقق ثبات در این منطقه است.

وی در ادامه از روند شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی انتقاد کرده و آن را خطرناک توصیف کرد.

دیلاتر تاکید کرد: ما نمی‌توانیم تسلیم وضع موجود که به سمت بحران و فاجعه حرکت می‌کند شویم. بیش از هر زمان دیگری معتقدیم جایگزینی برای تشکیل کشور فلسطین وجود ندارد و شورای امنیت باید به وظایف خود در این زمینه عمل کند.

وی در ادامه افزود: ادامه یافتن شهرک‌سازی‌ها غیرقانونی است و هر روز بیش از گذشته باعث از بین رفتن امکان تشکیل کشور فلسطین می‌شود و این مساله به ایجاد خلع سیاسی و وقوع اوضاع نابسامان خواهد انجامید.

دیلاتر تاکید کرد: فرانسه از تابستان گذشته اعلام کرده که راهکار تشکیل دو کشور در حال نابودی است و ما خواهان ایجاد یک رویکرد سیاسی برای تشکیل این کشور در کنار اسرائیل هستیم.

وی در پایان گفت: هرآنچه که در گذشته صورت گرفته نشان می‌دهد که امیدها برای از سرگیری مذاکرات میان اسرائیل و فلسطین و پایان یافتن آن بیهوده بوده است.

انتهای پیام

کد N799732

وبگردی