آفتاب

ارمنستان آماده عادی سازی روابط با ترکیه

ارمنستان آماده عادی سازی روابط با ترکیه

رئیس جمهوری ارمنستان برای عادی سازی روابط کشورش با ترکیه اعلام آمادگی کرد.

رئیس جمهوری ارمنستان برای عادی سازی روابط کشورش با ترکیه اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، سرژ سرکیسیان، رئیس جمهوری ارمنستان گفت که برای عادی سازی روابط کشورش با ترکیه آمادگی دارد.

این اظهارات دو ماه پس از آن مطرح می‌شود که سرکیسیان تفاهم صلحی را که در خصوص بهبود روابط با ترکیه به پارلمان ارائه شده بود باز پس گرفت و ترکیه را به نداشتن اراده سیاسی برای پایان دادن به روابط خصمانه با ارمنستان متهم کرد.

با این حال سرکیسیان در آستانه مراسم سالگرد کشتار ارامنه توسط امپراتوری عثمانی اعلام کرد: فرآیند عادی سازی روابط با ترکیه ومذاکرات صلح با این کشور نباید پیش شرطی داشته باشد و در این فرآیند نباید بر این موضوع پافشاری شود که ترک‌ها بپذیرند که نسل کشی کرده‌اند.

وی که با گروهی از خبرنگاران صحبت می‌کرد افزود: ما باید نهایتا با ترکیه روابط عادی داشته باشیم و ایجاد چنین روابطی باید بدون هیچ پیش شرطی محقق شود.

رئیس جمهوری ارمنستان اعلام کرد که فرایند آشتی با ترکیه زمانی قابل احیا است که دولت آنکارا برای عادی سازی روابط بدون هیچ پیش شرطی آمادگی داشته باشد.

وی با اشاره به اقدام دو ماه پیش خود تصریح کرد که باز پس گرفتن توافق صلح با ترکیه از پارلمان ارمنستان با هدف ابلاغ پیام سیاسی به آنکارا صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: تصویب پروتکل‌های مربوط به بهبود روابط دو کشور چیزی است که ما خواهان آن هستیم اما این مساله به صورت یکطرفه قابل تحقق نیست.

انتهای پیام

کد N799694

وبگردی