آفتاب
کاخ سفید:

اقدامات احتمالی ایران در یمن تاثیری بر مذاکرات هسته ای ندارد

اقدامات احتمالی ایران در یمن تاثیری بر مذاکرات هسته ای ندارد

کاخ سفید ضمن تاکید بر حل و فصل مسائل منطقه از راه دیپلماتیک به بی تاثیر بودن بحران یمن بر روند مذاکرات هسته ای با ایران اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «جن ساکی» مدیر ارتباطات کاخ سفید، در اظهارات روز گذشته خود مدعی شد که علیرغم متوقف شدن حملات عربستان سعودی به یمن همچنان کار زیادی برای سامان دادن به اوضاع منطقه باقی مانده است.

وی در مصاحبه ای که با خبرگزاری سی.ان. ان داشت بر اهمیت راه حل دیپلماتیک تاکید کرد و گفت: هنوز نمی توان کار را خاتمه یافته تصور کرد. یمن همچنان بی ثبات است و برای حل این مشکل هیچ راه حل دیگری به غیر از کار و تلاش وجود ندارد. جنگ یمن جنگی نیست که در میدان کارزار قادر به حل و فصل آن باشیم.

علاوه بر این، جن ساکی در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال تجهیز نظامی حوثی  ها از سوی ایران در روند مذاکرات هسته ای با این کشور خللی ایجاد می کند، مدعی شد: هدف مذاکرات ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است. البته، این به آن معنا نیست که ما با همه اقدامات آنها موافقت می کنیم.

لازم به ذکر است که پیشتر نیز «آدام شیف» نماینده دموکرات آمریکا، مدعی شده بود که توافق هسته ای با ایران به معنای موافقت آمریکا با تبدیل این کشور به یک قدرت هژمونیک در سطح منطقه نیست.

کد N799603

وبگردی