آفتاب

علی عبدالله صالح از یمن خارج نخواهد شد

علی عبدالله صالح از یمن خارج نخواهد شد

رئیس کمیسیون دفاع و امنیت ملی در مجلس شورای یمن اعلام کرد که علی عبدالله صالح به او تاکید کرده است که از یمن خارج نخواهد شد تا اینکه از دنیا برود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرلشگر حیدر صالح، رئیس کمیسیون دفاع و امنیت ملی در مجلس شورای یمن در گفت‌وگویی با روزنامه الیوم السابع از ریاض عنوان داشت که علت اصلی توقف عملیات نظامی در یمن ثابت کردن صداقت طرف آخر است که این طرف آخر حوثی‌ها و نیروهای علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن هستند تا آنها نشان دهند که به قطعنامه‌های سازمان ملل در مورد یمن پایبندند.

وی افزود: از بندهای قطعنامه سازمان ملل در مورد یمن این است که شبه نظامیان مسلح عقب نشینی کرده و سلاح‌های خود را تحویل دهند. مهلت سه روزه‌ای نیز به علی عبدالله صالح برای اجرای این قطعنامه داده شده است که زمان آن روز جمعه پایان می‌یابد.

وی عنوان داشت: در صورتی که علی عبدالله صالح این قطعنامه را اجرا نکند، تمام گزینه‌ها روی میز خواهد بود.

رئیس کمیسیون دفاع و امنیت ملی در مجلس شورای یمن عنوان داشت که علی عبدالله صالح شخصا به او گفته است که یمن را ترک نخواهد کرد تا اینکه از دنیا برود و هنوز انسانی متولد نشده است که این را از او بخواهد.

پیشتر اخباری مبنی بر فرود یک هواپیمانی عمانی در فرودگاه بین المللی صنعاء برای خارج کردن علی عبدالله صالح و خانواده‌اش از یمن منتشر شده بود.

انتهای پیام

کد N799482

وبگردی