آفتاب

نبیل العربی: نیروی مشترک عربی یک ائتلاف نظامی جدید نخواهد بود

نبیل العربی: نیروی مشترک عربی یک ائتلاف نظامی جدید نخواهد بود

دبیرکل اتحادیه عرب در سخنانی خاطرنشان کرد که تشکیل نیروی مشترک عربی به هیچ وجه یک ائتلاف نظامی جدید یا ارتشی علیه کشورها نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت الوطن العربی، نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب در سخنرانی خود در نخستین نشست روسای ستاد مشترک ارتش‌های عربی در مقر اتحادیه عرب عنوان داشت که تشکیل نیروی مشترک عربی با هدف مقابله با تروریسم، حفظ امنیت ملی عربی و برقراری صلح و ثبات در منطقه است.

وی عنوان داشت که این نیرو یکی از راهکارهای مهم برای فعال کردن فعالیت‌های مشترک عربی در عرصه‌های نظامی و امنیتی در چارچوب اتحادیه عرب خواهد بود که این امر براساس منشور اتحادیه عرب و منشور سازمان ملل در این خصوص صورت خواهد گرفت.

وی افزود: فعالیت مشترک عربی ابعاد سیاسی، حقوقی، اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی دارد و زمان آن فرا رسیده است که بُعد نظامی جایگاه خود را در نظام فعالیت مشترک عربی بیابد تا به صورت کارآمد در حفظ امنیت ملی عربی در قبال چالش‌های موجود سهیم باشد.

نبیل العربی تاکید کرد که این نظام باید بتواند مانع از تجاوز خارجی شده و جلوی درگیری‌های داخلی را بگیرد و صلح را حفظ کند و از استقلال، حاکمیت ملی کشورها و تمامیت ارضی آنها حمایت کند.

وی تصریح کرد: تعدادی از سازمان‌های منطقه‌ای از کشورهای عربی در این خصوص سبقت گرفته‌اند که از جمله‌ی آنها اتحادیه آفریقا است که در عرصه حفاظت از صلح در قاره آفریقا فعالیت می‌کند.

انتهای پیام

کد N799475

وبگردی