آفتاب

تظاهرات در آدیس‌ آبابا در محکومت کشتار مسیحیان اتیوپیایی در لیبی

تظاهرات در آدیس‌ آبابا در محکومت کشتار مسیحیان اتیوپیایی در لیبی

ده ها هزار اتیوپیایی امروز(چهارشنبه) در شهر آدیس آبابا، پایتخت این کشور راهپیمایی کرده و کشتار 28 هموطن مسیحی خود توسط تروریست‌های داعش در لیبی را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ده‌ها هزار اتیوپیایی با برپایی تجمعی که با سازماندهی دولت این کشور در خیابانهای شهر آدیس آبابا برگزار شد، اقدام گروه تروریستی داعش در کشتن مسیحیان اتیوپیایی در لیبی و انتشار ویدیوی آن در اینترنت را محکوم کردند.

بیش از 100 هزار اتیوپیایی در این تظاهرات علاوه بر محکوم کردن کشتن هم وطنان مسیحی‌شان در لیبی، نسبت به کوتاهی دولت اتیوپی در بهبود شرایط زندگی برای فقرا نیز اعتراض کردند.

این اعتراضات که در میدان "مسکل" شهر آدیس آبابا برگزار شد، در پاره‌ای اوقات به خشونت کشیده شد و معترضان ضمن درگیر شدن با نیروهای پلیس اتیوپی به سوی آنها سنگ پرتاب کردند. همچنین پلیس نیز دست کم 100 معترض را بازداشت کرد.

آنتنه تفرا، یکی از تظاهرکنندگان گفت: برادران ما به قتل رسیده اند و دولت اتیوپی باید کاری کند. این افراد انسان بوده اند نه حیوان.

روز یکشنبه هفته جاری گروه تروریستی داعش با انتشار ویدیویی در اینترنت، سر بریدن و تیرباران گروهی از مسیحیان اتیوپیایی در لیبی را به نمایش گذاشت.

در این ویدئو 12 نفر از این قربانیان در ساحل سربریده می‌شوند و 16 نفر دیگر در منطقه‌ای بیابانی با شلیک گلوله به سرشان اعدام می‌شوند.

انتهای پیام

کد N799455

وبگردی