آفتاب

ادامه انتقادات باکو از دخالت غرب در امور داخلی آذربایجان

ادامه انتقادات باکو از دخالت غرب در امور داخلی آذربایجان

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان از موضع‌گیریهای اتحادیه اروپا و دولت انگلیس در خصوص نقض حقوق بشر در جمهوری آذربایجان انتقاد کرد و آن را ناقض قوانین کشورش خواند.

به گزارش ایسنا، حکمت حاجی‌اف در واکنش به بیانیه‌های وزارت خارجه انگلیس و اتحادیه اروپا گفت: بهتر است که وزارت خارجه انگلیس در مورد حقوق بیش از یک میلیون نفر آواره جنگ قره‌باغ که در نتیجه اشغال این منطقه و نواحی اطراف آن توسط ارامنه از حقوقشان محروم شده‌اند، اظهارنظر کند.

از سوی دیگر روزنامه دولتی آذربایجان نیز با انتقاد از وضعیت حقوق بشر در اروپا نوشت: بسیاری از کشورهای اروپایی در زمینه تأمین حقوق بشر و آزادی‌ها با مشکلات جدی روبه‌رو هستند و فساد مالی در سطح رهبران کشورهای غربی، از سوی اروپا مورد حمایت قرار می‌گیرد.

این روزنامه در مقاله‌ای به قلم النور حاج علی‌یف نوشت: امروز بسیاری از کشورهای اروپایی دچار مشکلات جدی در رابطه با تأمین حقوق و آزادی‌های بشر هستند.

این روزنامه با اشاره به محاکمه کریستیان وولف رئیس‌جمهور‌ سابق آلمان در دادگاه هانوفر افزود: تحقیقات نشان داد که رئیس‌جمهور آلمان با سوءاستفاده از موقعیت خود، در طول دوران ریاست، مرتکب 28 مورد جرم سوءاستفاده شده که تنها یکی از این موارد موضوع تحقیق دادگاه بوده است.

این مقاله با اشاره به نمایش عروسک‌های برخی از سیاستمداران و افراد مرتبط فاسد اروپا در جشنواره سنتی «لا فالاس» در شهر والنسیای اسپانیا نوشت: برخی از سیاستمداران از جمله فیلیپ ششم پادشاه اسپانیا، ماریانو راخوی نخست‌وزیر، پدرو سانچز رهبر حزب مخالف کارگران سوسیالیستی و کریستوبال مونتورو وزیر دارایی، «قهرمان فساد» در این جشنواره بوده‌اند. در عین حال عروسک‌های پالما دکو ایناکی اوردانگار همسر شاهزاده کریستیان خواهر پادشاه فیلیپ ششم، ژوردی روژول وزیر سابق و عیسی بل پانژویا هنرمند اسپانیا که متهم به فساد مالی می‌شوند نیز مورد توجه قرار گرفته است.

این مقاله به قرار گرفتن نام شاهزاده کریستیان خواهر پادشاه فیلیپ ششم در این فهرست نیز پرداخته و نوشته است که وی به سرپیچی از پرداخت مالیات و استفاده از صندوق‌های اجتماعی با اهداف دیگر متهم است.

مقاله مذکور به وجود فساد در میان مقامات هلند نیز پرداخته و می‌افزاید: قاعدتا درآمدهای حاصل از فروش گاز برای نسل‌های آینده باید به صندوق‌های ویژه‌ای واریز شود ولی مدتی پیش هنگام بررسی حساب این بانک‌ها مشخص شده که نیم تریلیون دلار در زمینه‌های نامشخص هزینه شده است.

این مقاله، ادعاهای اروپا در مورد آذربایجان را مغرضانه و ناشی از نفوذ محافل ضد آذربایجانی در محافل حقوق بشری در اروپا دانسته است.

انتهای پیام

کد N799448

وبگردی