آفتاب

پلیس فرانسه حمله تروریستی به 2 کلیسا را خنثی کرد

پلیس فرانسه حمله تروریستی به 2 کلیسا را خنثی کرد

وزارت کشور فرانسه از کشف انباری از سلا‌ح‌های جنگی در خانه یک دانشجوی رشته کامپیوتر خبر داد. به گفته پلیس فرانسه، این دانشجو چند حمله تروریستی علیه کلیساهای فرانسه را طراحی کرده بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، برنارد کازنو، وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که نیروهای امنیتی و پلیس این کشور یک مرد را بازداشت کردند که چند حمله تروریستی علیه یک یا دو کلیسای فرانسه طراحی کرده بود.

برنارد کازنو تصریح کرد که پس از جست‌وجوی خانه و اتومبیل این فرد، انباری از سلاح‌های جنگی کشف شده است. علاوه بر سلاح‌های دستی و جنگی، جلیقه ضدگلوله، تلفن همراه و مدارکی ضبط شده است که حکایت از طراحی حملات تروریستی توسط این شخص دارد.

این مرد از سال 2014 در مرکز توجه نیروهای امنیتی فرانسه قرار گرفته است. او که ۲۴ ساله و دانشجوی رشته کامپیوتر معرفی شده، تحت نظر پلیس فرانسه بوده است.

وزیر کشور فرانسه گفت که این فرد مظنون به قصد طراحی حملات تروریستی، تصمیم داشته به سوریه سفر کند و به گروه‌های تروریستی بپیوندد.

طبق اعلام دولت فرانسه‌، حدود 1300 شهروند فرانسوی با هسته‌های جذب‌کننده نیروهای تروریست‌ها برای جنگ داخلی سوریه و عراق ارتباط دارند و 400 تن از آن‌ها در حال حاضر به جبهه‌های جنگ گروه تروریستی داعش پیوسته‌اند.

انتهای پیام

کد N799447

وبگردی