آفتاب

نخست‌وزیر ترکیه: مرز سوریه را نمی‌بندیم

نخست‌وزیر ترکیه: مرز سوریه را نمی‌بندیم

نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که این کشور به رغم ورود برخی از شبه‌نظامیان خارجی، اقدام به بستن مرزهای خود با سوریه نخواهد کرد.

نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که این کشور به رغم ورود برخی از شبه‌نظامیان خارجی، اقدام به بستن مرزهای خود با سوریه نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، احمد داود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه گفت که این کشور مرزهایش با سوریه را نمی‌بندد زیرا بسیاری از افراد بی‌گناه سوری به دنبال درگیری‌ها در کشورشان به ترکیه پناه می‌برند.

داود اوغلو در یک کنفرانس مطبوعاتی با تونی آبوت، همتای استرالیایی خود که در آنکارا به سر می برد، تصریح کرد: مردم ترکیه به سوری‌های بی گناه پناه داده‌اند و بنابراین نمی توانیم با بستن مرزها مانع رفت‌وآمد شویم. افراد بی‌گناهی در سوریه هستند که به خاطر فعالیت داعش و وجود تسلیحات شیمیایی مجبور به فرار از کشورشان می‌شوند.

وزیر امور خارجه ترکیه با تأکید بر این که کشورش نمی‌خواهد شاهد فعالیت شبه‌نظامیان خارجی چه در ترکیه و چه در سوریه باشد، خاطر نشان کرد: داعش تهدیدی جدی برای ترکیه در مقایسه با دیگر کشورها است.

داود اوغلو همچنین گفت که کشورش برای همکاری در هر حوزه‌ای که به مبارزه با داعش مربوط باشد، آمادگی دارد.

نخست‌وزیر ترکیه و همتای استرالیایی‌ وی اعلام کردند که دو کشور به طور مشترک برای مبارزه با گروه‌های تروریستی خواهند کوشید. سران استرالیا و ترکیه همچنین در قبال همکاری با هدف مقابله با تهدید داعش و جلوگیری از تامین منابع سازمان‌های تروریستی متعهد شدند. در عین حال داود اوغلو و آبوت توافق کردند که روابط دو کشور در حوزه‌های دیگر نیز توسعه یابد. بر اساس بیانیه‌ای که توسط این دو صادر شد، طرفین از همکاری‌های عملیاتی و پلیسی دو کشور نیز استقبال کردند.

انتهای پیام

کد N799430

وبگردی