آفتاب
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت آبفای تهران:

تاخیر دراصلاح تعرفه آب مشکلات را زیاد می‌کند

تاخیر دراصلاح تعرفه آب مشکلات را زیاد می‌کند

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر این‌که اصلاح تعرفه بالاخره اتفاق می‌افتد، گفت: دست‌دست کردن در انجام این کار فقط به مشکلات دامن می‌زند؛ در حال حاضر قیمت هر مترمکعب آب یک سوم نرخ هر بطری آب است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر این‌که اصلاح تعرفه بالاخره اتفاق می‌افتد، گفت: دست‌دست کردن در انجام این کار فقط به مشکلات دامن می‌زند؛ در حال حاضر قیمت هر مترمکعب آب یک سوم نرخ هر بطری آب است.

مسلم پورنصرت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا تاکید کرد: لازم است تفاوت معناداری بین تعرفه آب مشترکینی که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند و بسیار بیشتر آب مصرف می‌کنند، با تعرفه مشترکینی که مصرف خود را مدیریت می‌کنند باشد.

وی با اشاره به طرح توزیع لوازم کاهنده مصرف آب بین مشترکین با اولویت پرمصرفان و دریافت هزینه به صورت اقساطی در قبوض گفت: توزیع اقساطی لوازم کاهنده از سال 1391 مطرح است، اما تاکنون این اقدام صورت نگرفته لذا بسته پیشنهادی به وزارت نیرو داده‌ایم تا اختیاراتی به شرکت آب و فاضلاب داده شود تا خود شرکت بتواند تجهیزات کاهنده را خرید و در خانه‌های پرمصرف نصب کنند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به این‌که تاکنون مصوبه‌ این کار تصویب نشده است، گفت: پیشنهاد مذکور باید در هیات دولت مطرح شود و به تصویب برسد. انتظار می‌رود این مصوبه در اختیارمان قرار گیرد.

پورنصرت با توجه به محدودیت مالی و درآمد دولت نیز گفت: یک پیشنهاد دیگر مبنی بر این است که اگر دولت منابع مالی در اختیار ندارد، اجازه دهد سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که تولید‌کننده یا وارد‌کننده هستند و می‌توانند در این طرح مشارکت داشته باشند، سرمایه‌گذاری کنند و پس از نصب تجهیزات هزینه را به صورت اقساط دریافت کنند.

وی با اشاره به این‌که در بخشی دیگر مدیریت مصرف به عهده مشترکین است، گفت: غیر از مبحث لوازم کاهنده انجام برخی اقدامات در زمینه‌ی مدیریت مصرف منوط به فراهم‌سازی بستر قانونی کار است، لذا با سازمان نظام مهندسی در حال مذاکره هستیم تا اقدامات لازم برای اجباری‌شدن رعایت مباحث چهاردهم و شانزدهم مقررات ملی ساختمان و نظارت دقیق بر آنها صورت گیرد. گرچه الزام به رعایت مصوبه شورای شهر در سال 1388 ابلاغ شد اما این مصوبه به خوبی رعایت نمی‌شود لذا می‌خواهیم با کمک شهرداری شرایط فرق کند و توجه بیشتری به مبحث شانزدهم شود.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به این‌که می‌خواهیم الزامات محکم‌تر و شدید‌تر از قبل صورت گیرد، گفت: باید از تجهیزات با کاهندگی بیشتر در ساختمان‌ها استفاده شود. امیدواریم با تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد در سال جاری این مساله رعایت شود.

شیرآلات زیرپله‌ای آب را هدر می‌دهند

پورنصرت با اشاره به لزوم اصلاح تعرفه به عنوان یکی از ابزارهای دیگر مدیریت مصرف تاکید کرد: الزام به رعایت استاندارد شیرآلات نیز یکی‌دیگر از اقداماتی است که باید صورت گیرد.

وی با اشاره به این‌که هزینه شیرآلات در انتها با آنها تاثیر‌گذار است و خریدار به بودجه‌اش نگاه می‌کند،‌ گفت: بعضی جنس‌های ارزان که بعضا زیرپله‌ای و غیراستاندارد تولید می‌شوند نیز مشکل ایجاد کردند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب استان تهران در پایان خاطر نشان کرد: شیرآلات غیراستاندارد بیشترین هدررفت را دارند و با وجود این‌که در راستای کاهش مصرف آب خریداری می‌شوند، بیشتر آب را هدر می‌دهند.

انتهای پیام

کد N799381

وبگردی