آفتاب

شهروندان عراق خواستار آزادی موصل توسط نیروهای مردمی هستند

شهروندان عراق خواستار آزادی موصل توسط نیروهای مردمی هستند

نتیجه یک نظرسنجی در عراق نشان می دهد مردم این کشور مخالف مداخله خارجی بوده و از نیروهای مردمی می خواهند وارد عملیات آزاد سازی دیگر مناطق اشغال شده توسط داعش شوند.

به گزارش مهر، بر اساس این نظرسنجی كه گزارش آن در وب سایت عراقی المسله منتشر شد، مردم عراق معتقدند آزاد سازی مناطق اشغالی اعم از موصل و الانبار موضوعی داخلی است به كشور عراق مربوط می شود و ائتلاف ضد داعش در آزادی عراق نباید نقشی داشته باشد.

در این نظرسنجی که تا به این لحظه 921 شهروند عراقی در آن شرکت کرده اند، بیش از 65 درصد مردم عراق معتقدند که حضور نیروهای مردمی با ارتش عراق جهت آزاد سازی مناطق اشغالی داعش الزامی است.

لازم به ذکر است که ارتشبد «هادی عامری» فرمانده سپاه بدر چندی پیش موضع ایالات متحده آمریکا و ائتلاف ضد داعش را زیر سؤال برد و گفت: آمریکا و همدستانش در منطقه در پی مصادره پیروزی مردم عراق و نیروهای مردمی علیه داعش هستند.

عامری تأکید کرد که گروه های تروریستی همانند داعش و جبهة النصره نتیجه سیاست های اشتباه ایالات متحده در منطقه بوده است. رئیس سپاه بدر عراق اعلام کرد که نیروهای بسیج مردمی موسوم به «الحشد الشعبی» برای رفتن به الانبار، منتظر تصمیم فرمانده کل نیروهای مسلح عراق هستند.

کد N799117

وبگردی