آفتاب
امیرعبداللهیان:

گفتگوهای ملی یمن باحضور کسانی است که دستشان به خون آلوده نشده

گفتگوهای ملی یمن باحضور کسانی است که دستشان به خون آلوده نشده

معاون عربی و آفریقایی وزارت امورخارجه گفت: در گفتگوهای ملی و روند سیاسی یمن کسانی حضور خواهند داشت که دستشان به خون مردم آلوده نشده و نقشی در جنایات اخیر علیه مردم فهیم و مقاوم یمن نداشته اند.

حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه در پاسخ به سئوالی درباره آتش بس در یمن به خبرنگار مهر گفت: تجاوز ۲۷ روزه و بی حاصل سعودی علیه مردم مظلوم یمن نقطه تاریک دیگری بر رفتار منطقه ای سعودی به شمار می رود در حالی که پایداری و مقاومت مردم صبور یمن به نقطه اصل جدیدی در تحولات منطقه مبدل شده است.

وی گفت: جنایت و نسل کشی صورت گرفته علیه مردم یمن در تجاوز اخیر آثار  سلبی فراوانی را متوجه سعودی ها کرده است.

امیر عبداللهیان افزود: به یقین پیروز واقعی این صحنه مردم یمن هستند و مشارکت آمریکا در این جنایات صفحه تاریک جدیدی از پرونده آمریکا در منطقه  را رقم زده است.

وی خاطرنشان کرد: تهران تلاش های خود را برای توقف حملات خشونت بار سعودی  و جلوگیری از فاجعه انسانی در یمن به عمل آورده و در کنار مردم یمن خواهد ایستاد.

معاون عربی و آفریقایی وزارت امورخارجه خاطرنشان کرد: ارسال فوری دارو برای نیازمندان و انتقال سریع مجروحان اولویت کنونی ایران است.

وی تصریح کرد: تهران ضمن توجه بر روند سیاسی تاکید می کند که در گفتگوهای ملی و روند سیاسی کسانی حضور خواهند داشت که دستشان به خون یمن آلوده نشده و نقشی در جنایات اخیر علیه مردم فهیم و مقاوم یمن نداشته اند.

کد N799052

وبگردی