آفتاب
سخنگوی انصارالله:

ائتلاف سعودی-آمریکایی جنایت‌های هولناکی در یمن مرتکب شد

ائتلاف سعودی-آمریکایی جنایت‌های هولناکی در یمن مرتکب شد

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه ائتلاف سعودی ـ آمریکایی جنایت‌های زیادی علیه مردم یمن مرتکب شدند، خواستار محاکمه آنها در مجامع بین‌المللی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه عربستان سعودی از گروه تروریستی داعش به عنوان ابزاری برای به راه انداختن جنگ های طایفه ای استفاده می کند، گفت: اگر نیروهای ارتش و کمیته های مردمی به موقع وارد عمل نمی شدند، اکنون یمن جولانگاه داعش و القاعده بود.

وی با تأکید بر لزوم توقف کامل حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن و پایان محاصره مردم این کشور، تصریح کرد: پس از توقف کامل تجاوز نظامی آل سعود، گفتگوها و مذاکرات داخلی برای برون رفت از بحران کنونی را آغاز خواهیم کرد.

عبدالسلام ادامه داد: رژیم عربستان سعودی با تجاوز نظامی به یمن تهدید شماره یک برای ما به شمار می رود.

از سوی دیگر، شرکت کنندگان در تظاهرات ضد سعودی در صنعا با صدور بیانیه ای در پایان این تظاهرات ضمن محکومیت تجاوز به یمن تأکید کردند: ملت یمن ثابت کرد که مقاومت آن بسیار قوی تر از موشک های عربستان و آمریکا است.

در این بیانیه آمده است: تجاوز نظامی آشکار عربستان به یمن به جهانیان ثابت کرد که برداشت آل سعود از آزادی و ایستادن در کنار ملت ها دقیقا چیست.

کد N799043

وبگردی