آفتاب

صادق خرازی: در مذاکرات هسته‌ای عزت ملت ایران حفظ شد

صادق خرازی: در مذاکرات هسته‌ای عزت ملت ایران حفظ شد

یک دیپلمات پیشین ایران گفت: در گفت‌وگوهای هسته‌ای عزت ملت ایران حفظ شد؛ دشمن اعتراف کرد که سال‌ها تحریم‌های یک‌سویه، ظالمانه و ناجوانمردانه راه به‌جایی نبرده و بر سر میز مذاکره در مقابل مذاکره‌کنندگان حق مسلم مردم ایران را به رسمیت شناخت.

یک دیپلمات پیشین ایران گفت: در گفت‌وگوهای هسته‌ای عزت ملت ایران حفظ شد؛ دشمن اعتراف کرد که سال‌ها تحریم‌های یک‌سویه، ظالمانه و ناجوانمردانه راه به‌جایی نبرده و بر سر میز مذاکره در مقابل مذاکره‌کنندگان حق مسلم مردم ایران را به رسمیت شناخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه ایلام، دکتر سید محمدصادق خرازی، در دانشگاه علم پزشکی ایلام در سخنرانی با موضوع «بررسی بیانیه‌ی لوزان»، اظهار کرد: مذاکرات هسته‌ای اخیر فصل دیگری از مقاومت فرزندان ایران‌زمین در مقابل فزون‌خواهی کسانی بود که تصور می‌کردند می‌توانند مانع از دستیابی ایران به‌حق مسلم هسته‌ای‌اش شوند. بی‌تردید مهم‌ترین شادباش این پیروزی از آن مردم ایران است؛ آن‌ها که با ایستادگی خود در مقابل فزون‌خواهی غرب و به‌خصوص آمریکا ثابت کردند که ملت ایران شکست‌ناپذیر است.

سفیر پیشین ایران در فرانسه با اشاره به پیام مقاومت ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای گفت: پیام استقامت ملت ایران در مقابل تحریم‌ها و فزون‌خواهی‌های غرب، تایید همه دشمنان به‌حق مسلم ایران در داشتن فن‌آوری هسته‌ای بود. در گفت‌وگوهای هسته‌ای که عزت ملت ایران حفظ شد؛ دشمن اعتراف کرد که سال‌ها تحریم‌های یک‌سویه، ظالمانه و ناجوانمردانه راه به‌جایی نبرده و بر سر میز مذاکره در مقابل مذاکره‌کنندگان حق مسلم مردم ایران را به رسمیت شناخت.

خرازی در ادامه با اشاره وعده خداوند به پیروزی حق گفت: "ان الذین قالو ربنا الله ثم استقاموا فلا خوف علیهم و لا هم یحزنون" امروز برای مردم ایران معنی شده است. کسانی که زمانی بر شیپورهای جنگ و تحریم تا تسلیم ملت ایران می‌نواختند امروز صحبت از تایید حق مسلم ایران می‌کنند. این نتیجه همان وعده‌ای است که خداوند متعال به کسانی داده است که سختی‌ها را تحمل می‌کنند.

او یادآور شد: ما در نهضت ملی شدن نفت مقابل بریتانیای استعمارگر ایستادیم اما امروز ایران به مدد اراده فرزندان این سرزمین مقابل 6 کشور قدرتمند جهان که مقابل ما صف‌بندی کردند ایستاد و بر حق مسلم خود پافشاری کرد.

سفیر پیشین ایران در فرانسه با اشاره به‌ صف‌بندی قدرت‌های جهانی مقابل ایران به‌مانند سال‌های رشادت و حماسه گفت: مانند سال‌های جنگ تحمیلی قدرت‌های جهانی برای به زانو درآوردن ملت ایران مقابل ما صف‌آرایی کردند اما همین روحیه مقاومت ملت ایران که توانست معادلات آن روزگار را از میان بردارد، امروز هم ملت ایران با همان دلاور مردی همان کار را کردند و با مقاومت خودشان بر حقوق مسلم هسته‌ای به دنیا فهماندند که ایرانیان در عین تعامل و گفت‌وگو هم‌چنان بر حقوق مسلم خود در پرونده هسته‌ای پابرجا هستند.

وی در ادامه گفت: حمایت‌های مردم و رهبری معظم انقلاب از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بهترین گواه بر تأیید تلاش مذاکره‌کنندگان است. ایشان نقشه راه را برای مذاکره‌کنندگان مشخص کردند. مساله هسته‌ای مساله ملی ایران است و بی‌تردید نباید به موضوعی برای دعواهای داخلی، سیاسی و جناحی بدل شود.

خرازی در ادامه تأکید کرد: با توجه به اهمیت مذاکرات همه باید از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای حمایت کنند چنان که با توجه به سفارش رهبری آن‌ها نمایندگان ایران و فرزندان همین خاک هستند.

او با تشریح شرایط مذاکره‌کنندگان هسته‌ای گفت: ایستادگی تیم مذاکره‌کننده در مقابل زیاده‌خواهی‌های غرب تحسین‌برانگیز است و باید تلاش‌های خستگی‌ناپذیر فرزندان ملت قدر دانسته شود.

خرازی در پاسخ به پرسشی در مورد عملکرد دولت روحانی گفت: روحانی زمانی دولت را تحویل گرفت که کشور در مشکلات اقتصادی و سیاسی فراوانی قرار داشت و از همه مهم‌تر اشتباهات گذشته در تنش با دنیای پیرامون بود. دولت یازدهم توانست در این مدت کوتاه، کشور را به ساحل آرامش در مسائل داخلی و بین‌المللی برساند و از تنش‌هایی گذشته و تشدید آن‌ها جلوگیری کند.

این دیپلمات پیشین ایران در پایان یادآور شد: من تعجب می‌کنم از کسانی که به خودشان اجازه می‌دهند به رییس‌جمهوری اهانت کنند که منتخب ملت ایران است و در شرایطی کشور را تحویل گرفته است که به دلیل ضعف مدیریت گذشته در مشکلات اقتصادی و بین‌المللی قرار داشت و اکنون به مدد اعتدال، عقلانیت و تدبیر در ساحل آرامش قرار گرفته است.

انتهای پیام

کد N799001

وبگردی