آفتاب
سالک در گفت‌و گو با ایسنا:‌

طرح استانی شدن انتخابات، موجب درگیری‌های قومیتی می‌شود

طرح استانی شدن انتخابات، موجب درگیری‌های قومیتی می‌شود

نماینده مردم اصفهان ضمن مخالفت با طرح استانی شدن انتخابات اظهار کرد: اجرای این طرح موجب می‌شود درگیری‌های قومیتی از شهرهای کوچک به استان‌ها کشیده شود.

نماینده مردم اصفهان ضمن مخالفت با طرح استانی شدن انتخابات اظهار کرد: اجرای این طرح موجب می‌شود درگیری‌های قومیتی از شهرهای کوچک به استان‌ها کشیده شود.

حجت‌الاسلام احمد سالک در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری ایسنا، در ارزیابی خود از طرح استانی شدن انتخابات که امروز به تصویب مجلس رسید گفت: این بحث از مجلس پنجم تاکنون هر ساله در دستور کار مجلس وجود داشته اما در هر زمانی هم به دلایلی رد شده است.

وی با طرح این پرسش که پشتوانه‌ی این طرح استانی چه کسانی هستند اظهار کرد: ما پشتوانه آن را مقام معظم رهبری، شورای

عالی امنیت ملی کشور، مرکز پژوهش‌ها و مراکز ذیربطی که باید آثار آن را بررسی کنند می‌دانیم .

این نماینده مجلس با اشاره به این که هنوز بر روی آثار استانی شدن مطالعات دقیقی صورت نگرفته است گفت: چرا باید فوریت این طرح رای بیاورد، آینده آثار آن را نشان خواهد داد و با مشکلاتی روبرو خواهیم شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس همچنین خاطر نشان کرد: این استانی شدن تنظیم مسائل قانونی انتخابات را برای دستگاههای اجرایی و قانون‌گذار با مشکل روبرو می‌کند. چون باید تمام این مسائل را با یکدیگر در نظر بگیرد و نوع نظارت اجرایی و نظارت شورای نگهبان بر این معنا قابل توجه است.

سالک با انتقاد از این که با این طرح، ارتباط بین مردم و نظام که طبیعتا با نمایندگان بوده کم می‌شود، گفت: دلیل این مساله آن است که شخصی که نماینده یک شهرستان است به راحتی می‌تواند با مردم روستاها و شهرهای اطراف در تماس باشد، اما وقتی در یک استان قرار می‌گیرد شرایط این کار فراهم نخواهد شد. به عنوان مثال در استان اصفهان با 17 فرمانداری و گسترشی که دارد طبیعتا یک نماینده چند بار می‌تواند به نقاط مختلف استان سر کشی کند و با مردم ارتباط برقرار نماید، در نتیجه این ارتباط میان مردم و نماینده کاهش می‌یابد و این مساله جای نگرانی دارد.

سالک همچنین با بیان اینکه اجرای طرح استانی شدن رشد درگیری‌های قومیتی که در شهرها و شهرستان‌ها وجود داشته را به استان می‌کشاند اظهار کرد: این موضوع نگرانی دیگری است که در این مساله باید به آن توجه کرد.

نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه نمایندگان موافق این طرح معتقد بودند در صورت اجرایی شدن کیفیت کار مجلس رشد می‌کند گفت: اکنون صدای مردم از کف مجلس توسط نمایندگان به دستگاههای ذیربط منتقل می‌شود اما اگر این موضوع اجرا شود کار سخت‌تر خواهد بود لذا بنده با آن مخالف هستم.

انتهای پیام

کد N798916

وبگردی