آفتاب

اولین واکنش انصارالله یمن به پایان عملیات ائتلاف عربستان

اولین واکنش انصارالله یمن به پایان عملیات ائتلاف عربستان

ایسنا نوشت:

سخنگوی انصارالله یمن گفت: به دنبال اعلام پایان عملیات ائتلاف عربستان علیه یمن، با دقت اوضاع و تحولات سیاسی و میدانی را تحت نظر داریم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد البخیتی، سخنگوی انصارالله یمن در گفت‌وگو با شبکه العالم گفت: ما هنوز نمی‌دانیم منظور عربستان از آغاز عملیات «احیای امید» چیست تا در مورد آن موضع‌گیری کنیم اما با دقت اوضاع سیاسی و میدانی را تحت نظر داریم.

وی ادامه داد: اعلام پایان عملیات دلایلی داشت؛ از جمله این‌ که حمله به یمن در میان مقامات سعودی مخالفانی داشت. این عملیات به اهداف خود نرسید، روز به روز خشم ملت یمن از عربستان افزایش می‌یافت، ناو نظامی ایران در باب المندب حضور یافت و همچنین رهبر انصارالله هشدار داد که اکنون زمان واکنش نظامی در قبال حملات عربستان رسیده است.

عربستان شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که عملیات موسوم به "توفان قاطعیت" علیه یمن را متوقف کرد. عربستان مدعی شد که دلیل توقف این عملیات، دستیابی به اهداف تعیین شده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع عربستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ائتلاف تحت رهبری این کشور اکنون وارد مرحله‌ای جدید تحت عنوان "عملیات احیای امید" در یمن خواهد شد. بر اساس این بیانیه، محوریت این ائتلاف در این مرحله، عملیات ضدتروریستی، عملیات امدادرسانی و احیای مذاکرات سیاسی در یمن خواهد بود.

شبکه العربیه گزارش داد، احمد العسیری، سخنگوی توفان قاطعیت گفت: عملیات احیای امید از ساعت 12 بامداد امشب آغاز می‌شود. در این عملیات بر امدادرسانی و تضعیف حوثی‌ها تمرکز می‌شود.

وی ادامه داد: ائتلاف همچنان پا برجاست و عملیات نظامی پایان نمی‌یابد. در عملیات جدید، اقدام سیاسی و دیپلماتیک همراه با اقدامات نظامی صورت می‌گیرد.

5252

کد N798672

وبگردی