آفتاب

شمار تلفات مهاجرت به اروپا می تواند به 30 هزار نفر برسد

شمار تلفات مهاجرت به اروپا می تواند به 30 هزار نفر برسد

سازمان بین المللی مهاجرت در مورد امکان کشته شدن 30 هزار مهاجر در مسیر رسیدن به سواحل اروپا در مدیترانه طی سال 2015 هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، افزایش روز افزون تلفات مهاجرت به اروپا از طریق دریای مدیترانه موجب نگرانی سازمان های بین المللی شده است. سازمان بین المللی مهاجرت با اشاره به سرعت افزایش تلفات مهاجرت به اروپا از طریق دریای مدیترانه هشدار داد در صورت ادامه این روند شمار کشته شدگان در این مسیر به ۳۰ هزار نفر می رسد.

این در حالی است که از ابتدای سال ۲۰۱۵ تا کنون هزار و ۷۲۷ نفر در راه رسیدن به سواحل اروپا در آب های مدیترانه جان باخته اند. این سازمان ابراز نگرانی کرد که رکورد مهاجران کشته شده در سال ۲۰۱۴ که سه هزار و ۲۴۹ نفر است طی تنها چند هفته در سال جاری میلادی شکسته شود.

«جوئل میلمان» سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت با بیان این مطلب گفت: ما می خواهیم مردم بفهمند که سرعت مرگ و میر مهاجران در سال جاری تا چه اندازه افزایش یافته و با ادامه این روند باید منتظر چه تعداد قربانی در سال جاری باشیم.

گفتنی است در فجیع ترین حادثه غرق شدن کشتی مهاجرین در دریای مدیترانه که به تازگی رخ داد بیش از ۸۰۰ نفر جان خود را از دست دادند. کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل با تایید این خبر از نجات تنها ۲۸ نفر از سرنشینان این کشتی خبر داد.

کد N798419

وبگردی