آفتاب

افغانستان خواهان گام‌های عملی پاکستان در مذاکرات صلح

افغانستان خواهان گام‌های عملی پاکستان در مذاکرات صلح

مقام‌های وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کردند که دولت پاکستان به تازگی تعهد کرده که در گفت‌وگوهای صلح افغانستان با طالبان به گونه جدی و صادقانه همکاری کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری بخدی، احمد شکیب مستغنی، سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان گفت که با این تعهد پاکستان، خوش‌بینی‌ها برای آغاز گفت‌وگوهای صلح با طالبان را افزایش یافته است.

مستغنی در نشست خبری خود در کابل گفت که اکنون دولت افغانستان منتظر برداشتن گام‌های عملی پاکستان در راستای گفت‌وگوهای صلح با طالبان است.

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفت‌وگوی مقام‌های دو کشور در راستای همکاری صادقانه اسلام‌آباد در مذاکرات صلح را مفید و سازنده خواند.

مستغنی گفت، در گفت‌وگوهایی که میان مقام‌های دولت افغانستان و پاکستان صورت گرفته، خوش‌بینی‌ها در سطح بالا افزایش یافته است. سخنگوی وزارت خارجه افغانستان تأکید کرد که تعهدات پاکستان نسبت به گذشته متفاوت و جدی است.

با روی کار آمدن دولت وحدت ملی در افغانستان، رهبران این دولت برای کشاندن طالبان به میز مذاکرات صلح خواهان کمک پاکستان و چین شده‌اند. محمد اشرف غنی با آغاز به کار به عنوان رییس‌جمهوری افغانستان تلاش کرده روابط کابل با اسلام‌آباد را بهبود ببخشد.

انتهای پیام

کد N798400

وبگردی