آفتاب

واکنش مجارستان به اظهارات مدیر اف.بی.آی

واکنش مجارستان به اظهارات مدیر اف.بی.آی

مقامات مجارستان نیز همچون لهستان اظهارات اخیر مدیر دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) در ارتباط با دست داشتن این دو کشور در واقعه هلوکاست را محکوم کرد .

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت امور خارجه مجارستان امروز(سه‌شنبه) گفت: اظهارات اخیر جیمز کومی، مدیر اف.بی.آی در خصوص همدس بودن لهستان و مجارستان با آلمان نازی در واقعه هولوکاست که چند روز پیش در موزه یادبود هلوکاست در آمریکا ایراد شدند و سپس در روزنامه واشنگتن پست انتشار یافتند، حاوی افترا‌زنی بوده و در مورد مجارستانی‌ها اقدام به تعمیم‌سازی کرده‌ است. این وزارتخانه "بی‌ملاحظگی شگفت‌آور و سطحی‌نگری ناجوانمردانه" این مقام آمریکایی در اظهاراتش را محکوم کرد و گفت که شکایتی کتبی درباره این اظهارات به سفارت آمریکا در بوداپست تحویل داده است.

جیمز کومی در این اظهاراتش که به منظور برجسته‌سازی اهمیت آموزش عمومی درباره واقعه هلوکاست ایراد کرد، گفت: قاتلان و همدستانشان از کشورهای آلمان ، لهستان و مجارستان در واقعه هولوکاست، در ذهن خود تصور می کردند هیچ کار شیطانی انجام نمی دهند.

این در حالی است که در واقعه هولوکاست 550 هزار یهودی مجارستانی نیز کشته شدند. مقامات وقت مجارستان پس از آنکه آلمان نازی در مارس 1944 به کشورشان حمله کرد به نازی‌ها در استرداد گسترده یهودیان کمک کردند.

انتهای پیام

کد N798254

وبگردی