آفتاب
در کمیسیون انرژی صورت گرفت؛

توضیحات وزیر نیرو درباره تغییر ساختار در صنعت برق و توانیر

توضیحات وزیر نیرو درباره تغییر ساختار در صنعت برق و توانیر

وزیر نیرو با حضور در جلسه عصر امروز کمیسیون انرژی مجلس به ارائه توضیحاتی درباره تغییر ساختاری که در صنعت برق و توانیردر حال انجام است پرداخت.

حسین امیری خامکانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)‌، با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به مطرح شدن صنعت ساختار در توانیر نمایندگان کمیسیون انرژی با اطلاع از این موضوع متوجه شدند که این کار خلاف قانون برنامه است اما امروز وزیر نیرو با حضور در جلسه کمیسیون توضیح داد که کار کارشناسی انجام شده و این کار به نفع صنعت برق خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس همچنین اظهار کرد: طبق قانون برنامه اساسنامه شرکت توانیر را می توانستیم اصلاح کنیم که دولت در اواخر سال 92 این کار را انجام داد اما به دلیل اینکه مجلس و شورای نگهبان این کار را خلاف قانون برنامه داشتند مجددا در شهریورماه سال 93 اصلاح شد، البته وزارت نیرو به دنبال راهکار قانونی برای اجرای این طرح است.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون مجلس درباره نحوه این تغییر ساختار نیز اظهار کرد: در مجموع سه شرکت مادر تخصصی تولید ، انتقال وتوزیع ایجاد می‌شود که در حال حاضر همه اینها زیر مجموعه شرکت توانیر هستند و عمدتا انتقال با برق منطقه ای بوده ،‌توزیع و تولید نیز با شرکت های دیگر انجام می‌شود. البته درمجموع 110 شرکت در کل کشور در این زمینه وجود دارند اما وزیر نیرو توضیح داد که اداره کردن با یک شرکت کارسختی است. نهایتا اینکه مقرر شد در جلسه دیگری این موضوع به تفصیل مورد بررسی قرار گیرد.

امیری خامکانی در ادامه اظهار کرد: طرح افزایش جمعیت تحت پوشش آب روستایی و نیز طرح بهینه سازی مصرف آب شرب نیز در دستور کار امروز کمیسیون قرار داشت و با توجه به اینکه این دو طرح به صورت موازی مطرح شده اند مقرر شد کارگروهی با کمک مرکز پژوهش های مجلس این دو طرح را ادغام کند و طرح جامع‌تری را آماده نمایند تا کمیسیون بتواند طرح جامع تر به صحن علنی مجلس ارائه کند لذا برای این منظور نیز دو هفته مهلت داده شد.

انتهای پیام

کد N798248

وبگردی