آفتاب

برگزاری انتخابات در هند برای تعیین "حیوان ملی"

برگزاری انتخابات در هند برای تعیین "حیوان ملی"

براساس گزارش‌های منتشر شده در هند دولت دهلی نو در نظر دارد تا "حیوان ملی" این کشور را که اکنون ببر است با شیر جایگزین کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه نیشن، ببر از سال 1972 میلادی حیوان ملی هند بوده است. دولت دهلی نو برای اولین بار علاقه خود به شیرها را با استفاده از یک شیر به عنوان لوگوی ابتکار عمل «ساخت هند» نشان داد.

ابتکار عمل «ساخت هند» با هدف ترغیب شرکت‌ها برای ساخت محصولاتشان در هند به راه افتاده است. نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند شخصاً در سال 2014 میلادی این ابتکار عمل را به راه انداخت.

برخی فعالان حیات وحش با ایده انتخاب شیر به عنوان حیوان ملی مخالفند چراکه احساس می‌کنند این یک اقدام غیر دموکراتیک است. آنها می‌خواهند مردم هند حیوان ملی جدید خودشان را انتخاب کنند نه "هیات‌های ناشناخته‌ای که در دهلی‌نو نشسته و هیچ اطلاعاتی درباره حیات‌وحش ندارند." در نتیجه دولت هند رقابتی را برای انتخاب حیوان ملی جدید این کشور اعلام کرده است.

نام این رقابت «India,s Got Gallant» است و فهرست حیوانان موجود در این رقابت شامل شیر، ببر، سگ، موش، لاک‌پشت، خفاش، قورباغه، فیل و خرگوش می‌باشد. تنها شهروندانی که کارت شناسایی رای‌دادن دارند می‌توانند به حیوان مورد علاقه خود رای دهند.

این رقابت به صورت زنده از اول آوریل سال‌جاری میلادی آغاز شد و از آن زمان «India,s Got Gallant» با سیل پاسخ‌ها از طریق ایمیل، پیامک و تماس تلفنی روبه‌رو شده است.

مسئولان هندی می‌گویند متاسفانه برخی رای‌دهندگان یا نمی‌دانستند برای چه رای می‌دهند و یا درزمان رای‌گیری هوشیار و جدی نبودند. یکی از مقامات مسوول این انتخابات گفت: ما از سوی مردم تماس‌هایی دریافت کردیم که می‌گفتند می‌خواهند به رائول بابا رای دهند. متقاعد کردن مردم درخصوص اینکه این نوع متفاوتی از رای‌گیری است، کار بسیار دشواری بود. آنها اسامی به ما می‌دادند و فکر می‌کردند که ما در انتخابات تخلف کرده و رای آنها را حساب نمی‌کنیم.

انتهای پیام

کد N798206

وبگردی