آفتاب

صیفی‌جات را در ماه‌های گرم سال ضدعفونی کنید

صیفی‌جات را در ماه‌های گرم سال ضدعفونی کنید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: باید در استفاده از مواد غذایی سالم توجه کافی داشت، زیرا مواد غذایی ناسالم باعث به وجود آمدن بیماری‌های گوارشی مانند اسهال و استفراغ می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه اصفهان، غلامرضا اصغری امروز (سه‌شنبه) در مراسم زنگ سلامت که به مناسبت هفته سلامت در دبستان دخترانه حسین امین به صدا درآمد، اظهار کرد: ایمنی غذا در نقش سلامت اهمیت زیادی دارد و خوشحال هستم که هفته سلامت امسال با ماه رجب و ولادت امام محمدباقر هم‌زمان شده است.

وی با اشاره به این‌که هر روز از هفته سلامت نام‌گذاری خاصی دارد، افزود: امسال طرح سلامت دهان و دندان و استفاده از مکمل‌های غذایی را که در طرح تحول نظام سلامت از اولویت خاصی برخوردار است در مدارس اجرا خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه سال گذشته دولت برای سلامت و آسایش مردم استان اصفهان 200 میلیارد تومان هزینه پرداخته است، خاطرنشان کرد: این میزان بودجه باعث شده که مردم در بیمارستان‌ها هزینه‌های کمتری را پرداخت کنند تا فشار زیادی در حوزه سلامت به آنها وارد نشود.

اصغری با طرح این موضوع که "غذای سالم، ضرورت زندگی سالم است"، افزود: باید در استفاده از مواد غذایی سالم توجه کافی داشت، زیرا استفاده از مواد غذایی ناسالم باعث به وجود آمدن بیماری‌های گوارشی مانند اسهال و استفراغ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با نزدیک شدن به ماه‌های گرم سال باید از ضد عفونی کردن صیفی‌جات قبل از مصرف اطمینان حاصل کرد و در مورد استفاده از آنها دقت بیشتری داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه باید از مواد غذایی که از سلامت آن اطمینان کامل داریم استفاده کنیم تا سالم بمانیم، تصریح کرد: از مصرف مواد غذایی با تاریخ انقضا گذشته، جدا خوداری کنید زیرا سلامت انسان را به مخاطره می‌اندازد.

اصغری با اشاره به یکی دیگر از روزهای سلامت با عنوان "خود مراقبتی"، افزود: اگر از خودمان مراقبت کنیم می‌توانیم در راستای ارتقاء سلامت گام برداریم.

به گزارش ایسنا، صبح امروز –سه‌شنبه 1 اردیبهشت ماه- زنگ سلامت با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو اصفهان، رئیس مرکز بهداشت شماره یک و رئیس مرکز بهداشت شماره دو اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام

کد N798123

وبگردی