آفتاب
طلا به ایسنا خبر داد،

شکایت ساکنین خیابان هفده شهریور به مجلس

شکایت ساکنین خیابان هفده شهریور به مجلس

دبیر مجمع نمایندگان تهران از شکایت تعدادی از ساکنین و کسبه خیابان هفده شهریور به دلیل طراحی جدید شهرداری تهران و ایجاد پیاده راه و به دنبال آن اخلال در دسترسی مردم به این مجمع خبر داد.

حسین طلا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)‌ در توضیح شکایت خیابان ساکنین هفده شهریور به مجمع نمایندگان تهران گفت: شهرداری تهران طراح پیاده راه از میدان امام حسین (ع) تا میدان شهدا ایجاد کرده است که ساکنین به خصوص کسبه هفده شهریور معتقدند ایحاد این طرح باعث اختلال در دسترسی مردم و کاهش درآمد کسبه شده است.

وی افزود: پیش بینی آن بود که با اجرای این طرح ملک‌های ساکنین و کسبه ارزش بیشتری پیدا کند و فضای بهتری ایجاد شود اما نه تنها این اتفاق نیفتاده است بلکه درآمد کسبه فوق العاده کاهش پیدا کرده است.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه سال گذشته این اعتراض به نمایندگان تهران اعلام شد افزود: در آن زمان بنده جهت رسیدگی به اعتراض به مردم به برخی از مغازه های 17 شهریور رفتم و به عینه مشاهده کردم که برخی از مغازه داران حتی ده هزار تومان هم کاسبی نکرده اند و این در حالی است که سازمان مالیات همچنان طبق روال قبل مالیات خود را می گیرند.

طلا اضافه کرد: پیش از این شهرداری وعده پرداخت مالیات این مغازه‌داران را داده بود اما هنوز بودجه‌ای در نظر گرفته نشده شده است؛ به همین خاطر کار به ساماندهی مشاغل تهران واگذار شده و آنها نیز از ما یک ماه فرصت خواستند.

این عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان تهران گفت: جهت بررسی بیشتر موضوع طی هفته‌های آینده از مسئولان شهرداری تهران و برخی از اعضای شورای شهر تهران جهت حضور در جلسه مجمع نمایندگان دعوت به عمل می آید تا مشکل حل شود.

انتهای پیام

کد N798067

وبگردی