آفتاب
در گفتگو با مهر عنوان شد:

بی‌ثباتی در پرسپولیس بیداد می‌کند/برانکو می‌تواند تیم را نجات دهد

بی‌ثباتی در پرسپولیس بیداد می‌کند/برانکو می‌تواند تیم را نجات دهد

کاپیتان پیشین تیم پرسپولیس با بیان اینکه بی‌ثباتی در این باشگاه بیداد می‌کند، گفت: این باشگاه تا زمانیکه به بخش خصوصی واگذار نشود، وضعیت خوبی را تجربه نخواهد کرد.

حامد کاویانپور در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت فعلی پرسپولیس ضمن بیان مطلب فوق گفت: مساله‌ای که کاملا مشهود بوده این است که باشگاه بزرگ پرسپولیس وضعیت چندان خوبی ندارد. بی‌ثباتی در مدیریت، بلاتکلیفی کادرفنی و مسائل دیگر باعث شده تا پرسپولیس به این حال و روز بیفتد.

وی افزود: بعد از مدیریت امیر عابدینی که باشگاه به صورت دولتی اداره می‌شود، می‌توان گفت پرسپولیس حال و روز خوبی را نداشته است زیرا تا زمانی‌که باشگاه به صورت دولتی اداره شود، بودجه مشخصی ندارد و همین موضوع برای باشگاه مشکلات بسیاری را ایجاد می‌کند.

کاپیتان پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اضافه کرد: عملکرد دو تیم پرسپولیس و استقلال از زمانی‌ه به طور کامل به صورت دولتی اداره می‌شوند، بیانگر این مساله است. پرسپولیس در ۱۰ سال اخیر حال و روز خوبی نداشته و دیگر جایز نیست که توسط دولت اداره شود و بهتر است هر چه زودتر به بخش خصوصی انتقال یابد.

وی خاطر نشان کرد: آنچه در فوتبال دنیا مرسوم بوده، این است که تمام باشگاه‌های بزرگ دنیا به صورت خصوصی اداره می‌شوند و به اعتقادم عدم واگذاری پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی، در فوتبال دنیا یک تخلف محسوب می‌شود. کسی که سرمایه‌اش را به فوتبال می‌آورد، قطعا برنامه خوبی برای موفقیت این تیم‌های پرطرفدار دارد. واگذاری صحیح به بخش خصوصی حتی در کوتاه مدت هم می‌تواند جواب دهد.

کاویانپور با اشاره به تعداد مربیانی که در این فصل هدایت پرسپولیس را به عهده داشتند، تاکید کرد: متاسفانه بی‌ثباتی در پرسپولیس بیداد می‌کند. مسائل مختلفی باعث می‌شود تا این تیم بزرگ نتیجه نگیرد و تنها نمی‌توان ایراد را روی سرمربی تیم گذاشت.

وی در ادامه افزود: یکی از این عوامل این است، در حال حاضر بازیکن چندان بزرگی در تیم وجود ندارد که در هنگام مواجه شدن با حواشی، وضعیت بازیکنان و تیم را کنترل کند. هر کدام از مربیان هم که به تیم آمدند، متد خاصی داشتند و نمی‌توان با این وجود، عملکرد فنی بازیکنان را نقد کرد.

کاپیتان پیشین تیم پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که آیا برانکو می‌تواند پرسپولیس را برای فصل آتی از بحران خارج کند؟، اظهارکرد: کار پرسپولیس برای امسال هنوز تمام نشده و چهار هفته دیگر باقی مانده است. او به عنوان یک مربی حرفه‌ای وظیفه دارد در این چهار دیدار تیم را به خوبی هدایت کند و بهترین نتیجه را بگیرد. زیرا در شان پرسپولیس نیست جزو تیم‌های پایین جدولی باشد. برای فصل آتی هم تیم باید برنامه‌ریزی خوبی داشته باشد و برانکو می‌تواند پرسپولیس را به شرایط ایده آل رسانده و این وضعیت نجات دهد.

وی در رابطه با دیدار فردای پرسپولیس و لخویا قطر در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: امیدوارم تیم روند خوبی که در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا دارد، را ادامه دهند و در دیدار برابر لخویا هم نتیجه قابل قبولی را بدست آورند و به مرحله بعدی صعود کند. مربیان و بازیکنان باید از نظر روحی و روانی خود را برای این دیدار حساس آماده کنند.

کاویانپور در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا پرسپولیس می‌تواند سه امتیاز این جدال حساس را به دست آورد؟، گفت: این به هنر مربی و بازیکنان باز می‌گردد. لخویا تیم قدرتمندی است. اما بازیکنان می‌توانند نتیجه را به سود خود در آورند. البته یک امتیاز هم نتیجه چندان بدی محسوب نمی‌شود.

کد N798050

وبگردی