آفتاب

اسلام آباد ممکن است از تسلیحات آمریکا علیه هند و بلوچستان پاکستان استفاده کند

اسلام آباد ممکن است از تسلیحات آمریکا علیه هند و بلوچستان پاکستان استفاده کند

فرستاده سابق پاکستان به سازمان ملل هشدار داد که دولت آمریکا با تامین فروش سلاح به ارزش یک میلیارد دلار به پاکستان اشتباه بزرگی مرتکب شده چون اسلام آباد ممکن است از این تسلیحات علیه هندوستان بهره ببرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اکسپرس تریبیون، حسین حقانی، فرستاده سابق پاکستان به سازمان ملل که از 2012 در تبعیدی خود خوانده در آمریکا به سر می‌برد در مطلبی در روزنامه وال استریت ژورنال تصمیم اخیر دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا را در فروش هلی کوپترها و موشک‌های ساخت ایالات متحده به پاکستان زیر سوال برد و در این مطلب با عنوان چرا ما این هلی کوپتر تهاجمی را به پاکستان می‌دهیم؟ نوشت: فروش سلاح تنها باعث دامن زدن به درگیری‌ها در جنوب آسیا می‌شود بدون آنکه هدفش کمک به اسلام آباد در مقابله با تروریسم شود. ناکامی پاکستان در مقابله با تروریست‌ها در نتیجه فقدان یا کمبود سلاح نیست بلکه ناشی از نبود تمایل به این کار است. رقابت تسلیحاتی با هند برای تداوم مسلط پاکستان بر منطقه همچنان وجود دارد.

فرستاده سابق اسلام آباد به سازمان ملل با اشاره به عملیات تفنگداران ویژه آمریکا در مه 2011 در ابیت آباد پاکستان و کشته شدن اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده گفت: این مساله یک رمزآلود است که چرا باراک اوباما به ناگاه اینقدر به ارتش پاکستان اعتماد کرد. تجهیزات نظامی آمریکا ممکن است علیه بلوچستان پاکستان که هم مرز با ایران است و در سراسر مرز مورد مناقشه کشمیر واقع شد. استفاده می‌شود. اگر دولت اوباما واقعا معتقد است که ارتش پاکستان اولویت‌هایش را تغییر داده باید تسلیحات به اسلام آباد بدهد و پیش از تایید فروش سلاح این مساله را مشخص کند که در چه مناطقی این تسلیحات را مستقر می‌کند.

انتهای پیام

کد N798047

وبگردی