آفتاب
عملیات ویژه پلیس امنیت؛

پاتک شبانه پلیس به ۱۰۱ اراذل و اوباش سطح سه

پاتک شبانه پلیس به ۱۰۱ اراذل و اوباش سطح سه

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام خبر دستگیری ۱۰۱ نفر از اراذل و اوباش سطح سه پایتخت گفت: در سال جدید همچنان با هنجارشکنان اجتماعی برخورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ پیش از ظهر امروز در مقر پلیس امنیت در جمع خبرنگاران گفت: اولین مرحله برخورد با اراذل و اوباش قانون‌شکن که با ایجاد بزم‌های شبانه، عربده‌کشی و قمه‌کشی در سطح محلات باعث سلب آسایش شهروندان می‌شوند، از نخستین دقایق بامداد امروز آغاز شد و طی آن ماموران پلیس امنیت موفق به دستگیری ۱۰۱ نفر از اراذل و اوباش سطح سه در مناطق تهران شدند که با توجه به گزارشات مردمی، دستگیرشدگان برای نوامیس ایجاد مزاحمت می کردند.

وی افزود: برنامه های پلیس امنیت در برخورد با اراذل و اوباش همانند سال گذشته ادامه دارد و خوشبختانه برخورد با اراذل سطح یک و دو که دارای شناسنامه هستند، در سطح محلات به پایان رسیده و اراذل سطح سه نیز تا پایان سال به صورت کامل از معابر و مناطق پایتخت جمع آوری می شوند.

ساجدی‌نیا با اشاره به اینکه سامانه پیامکی ۱۱۰۱۱۰ و سامانه پلیسی ۱۱۰ همچنان آمده شنیدن گزارشات و اخبار مردمی تجمع و مشاهده خلافکاران است، ادامه داد: همزمان با ارسال گزارشات مردمی، ماموران ما در محل حاضر شده و با افراد خاطی به‌شدت برخورد می کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: اجرای برنامه های پلیس از جمله برخورد با موادفروشان، سارقان سابقه‌دار و رصد باندهای خلافکار طبق سال گذشته در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در سال ۹۳ در حوزه برخورد با اراذل و اوباش وضعیت خوبی داشتیم تا جایی که مأموران پلیس حتی با اراذل و اوباشی که موظف به معرفی خود به پایگاه های پلیس امنیت و پلیس آگاهی بودند، نیز دسترسی داشته و در صورت تخطی آنها از معرفی بلافاصله اقدام به دستگیری آنها می کردند.

ساجدی نیا در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره برخورد با خودروهایی که اقدام به خیابانگردی  در خیابان‌های مطرح شمال تهران می کنند، خاطر نشان کرد: پاتق های این افراد در خیابان های شمالی و غربی تهران در سال گذشته شناسایی شد و هم اکنون با حضور مأموران پلیس راهور در ساعت های ابتدایی شب از حضور خودروهای تک‌سرنشین که اقدام به راه‌بندان و دور دور بازی در این خیابان ها می کنند، جلوگیری می شود، اما بنده به عنوان فرمانده انتظامی تهران بزرگ از شهروندان درخواست می کنم در صورتی که ماشین بازی برخی از افراد در خیابان و محل سکونت آنها موجب سلب آسایش می شود، هر چه زودتر مراتب را با سامانه ۱۱۰ در میان گذاشته تا مأموران در سریعترین زمان ممکن در نشانی های اعلام شده حاضر شده و از حضور این افراد جلوگیری کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: دستگیر شدگان شب گذشته علاوه بر ایجاد مزاحمت، ناهنجاری و عربده‌کشی عموما افراد سابقه داری هستند که تاکنون چندین بار از سوی پلیس دستگیر و در مراجع قضایی نیز دارای سابقه هستند.

وی به متهمان سابقه دار هشدار داد که کوچکترین حرکت آنها زیر ذره بین پلیس است و پلیس با هنجارشکنان به‌شدت برخورد می کند.

ساجدی نیا همچنین درباره حضور مأموران پلیس راهور در تصادف وحشتناک دو شب گذشته در اتوبان همت نیز گفت: از ۹ سال پیش با تاسیس پلیس بزرگراه تمام اتفاقات و تصادفاتی که در سطح اتوبان ها و بزرگراه های تهران رخ می‌دهد، از سوی مأموران پلیس بزرگراه رصد می شود. با بازبینی فیلم دوربین های بزرگراه نیز مشخص شد که یک دقیقه بعد از وقوع تصادف خودروی بی ام و، مآموران پلیس بزرگراه در محل حادثه حضور داشتند و نسبت به آزادسازی مسیر و کمک به مصدومان اقدام کردند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پایان با اشاره به اینکه پلیس بزرگراه و مجموعه پلیس به‌زودی از نظر نیرو تقویت خواهد شد، افزود: همزمان با عید مبعث گزارش بسیار مبسوطی درباره فعالیت ها و حضور پلیس بزرگراه به شهروندان ارائه خواهد شد.

کد N797943

وبگردی