آفتاب
نوش آبادی در گفتگو با مهر:

دولت عربستان بابت حادثه جده هنوز عذرخواهی رسمی نکرده است

دولت عربستان بابت حادثه جده هنوز عذرخواهی رسمی نکرده است

معاون پارلمانی وزیر ارشاد با بیان اینکه تعلیق پروازهای عمره همچنان ادامه دارد گفت: دولت عربستان بابت حادثه رویداد در فرودگاه جده هنوز عذرخواهی رسمی نکرده است.

حسین نوش آبادی معاون پارلمانی وزیر و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تعویق پروازهای عمره همچنان ادامه دارد اظهار داشت: تا زمانی که اقدام جدی و عملی از طرف دولت عربستان در راستای خواسته های جمهوری اسلامی ایران انجام نشود این تعلیق ادامه دارد.

وی در عین حال تصریح کرد: برنامه های حج تمتع در موعد مقرر انجام می شود و وقفه ای در پروازهای آن ایجاد نمی شود.

معاون پارلمانی وزیر ارشاد با اشاره به آخرین وضعیت پیگیری پرونده دو مامور خاطی در فرودگاه جده گفت: دولت عربستان سعودی قول داده که این دو مامور خاطی را به اشد مجازات برساند و همانطور که ما نیز قبلا گفتیم جمهوری اسلامی ایران خواستار مجازات شدید این دو مامور و عذرخواهی رسمی دولت سعودی است.

نوش آبادی خاطرنشان کرد: در رابطه با محاکمه و مجازات قول دادند که این کار را انجام دهند اما تاکنون عذرخواهی رسمی نکرده اند و وزارت خارجه جمهوری اسلامی نیز تاکنون دو بار کاردار سفارت عربستان را احظار کرده و مراتب اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران را به وی اعلام کرده است؛ ما نیز منتظر عذرخواهی رسمی عربستان و اجرای حکم مجازات این دو مامور متخلف هستیم.

 

 

 

 

کد N797913

وبگردی