آفتاب

پاپ و حزب‌الله کشتار مسیحیان لیبی به دست داعش را محکوم کردند

پاپ و حزب‌الله کشتار مسیحیان لیبی به دست داعش را محکوم کردند

در واکنش به اعدام 28 مسیحی اتیوپیایی در لیبی به دست تروریست‌های داعش، پاپ فرانسیس و جمعی از سران کشورهای جهان این اقدام وحشیانه را به شدت محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعدام مسیحیان اتیوپیایی به دست تروریست‌های داعش در لیبی را محکوم کرده و به خانواده‌های این قربانیان تسلیت گفت.

حزب‌الله در این بیانیه جنایت هولناک داعش در لیبی را ادامه اقدامات زنجیروار این گروه تروریستی در راستای تخریب چهره اسلام و مسلمانان و تلاش برای خدمت به منافع دستگاه‌های اطلاعاتی برخی کشورهای عربی و غربی دانست.

در ادامه این بیانیه آمده است: تفکرات تروریستی و مجرمانه داعش یکی از بزرگترین خطرهایی است که امت اسلامی را تهدید می‌کند و تاثیر منفی بر جایگاه فعلی و آینده ما دارد. به همین دلیل همه به نوعی مسئولند با این تفکرات داعش که ریشه‌ در وهابیت دارد، در هر جای جهان مبارزه کنند.

پاپ فرانسیس نیز در پیام تسلیتی خطاب به کلیسای اتیوپی گفت: جنایت وحشتناکی که علیه مسیحیان بی‌گناه در لیبی صورت گرفته مرا به شدت غمگین کرد. این افراد بی‌گناه تنها به جرم اینکه خدا پرست و پیرو مسیح بودند، کشته شدند.

پاپ فرانسیس در ادامه افزود: فرقی نمی‌کند این افراد از پیروان کاتولیک بوده‌اند یا ارتودوکس و پروتستان، خون آنها یکی است و همه آنها به مسیح اعتقاد داشتند. خون برادران و خواهران مسیحی ما فریاد بلندی است که هر انسانی که هنوز تفاوتی میان خوبی و بدی قائل است، آن را می‌شنود و این فریاد باید بیشتر به گوش افرادی برسد که سرنوشت مردم در دستهایشان است.

واتیکان پیش از این از جامعه بین‌الملل خواسته بود کاری برای توقف خشونت‌ها و وحشی‌گری‌ها علیه مسیحیان انجام دهند. واتیکان این 28 مسیحی کشته شده در لیبی را "شهید" خواند.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه نیز در بیانیه‌ای که از سوی کاخ الیزه منتشر شد ضمن محکوم کردن این جنایت گفت: به شدت متاثر شدم و این اقدام وحشیانه داعش و کشتن انسان‌ها تنها به جرم دین ومذهبشان را محکوم می‌کنم.

رئیس جمهوری فرانسه در این بیانیه ضمن حمایت از تلاش‌های فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی، افزایش تلاش‌ها و اقدامات فوری در حل بحران لیبی را خواستار شد.

عبدالله الثنی، نخست وزیر لیبی نیز با محکوم کردن این جنایت داعش در حق مسیحیان اتیوپیایی، از سکوت جامعه جهانی در برابر جنایات داعش انتقادکرد.

الثنی در کنفرانسی خبری سکوت سازمان‌های بین‌المللی فعال در عرصه حقوق بشر در برابر حوادث مختلف لیبی را به شدت محکوم کرد.

وی در ادامه از جامعه بین‌المللی خواست مسئولیت خود در قبال این جنایت و حوادث لیبی را بپذیرد.

الثنی با انتقاد از سیاست‌های یک بام و دو هوای جامعه جهانی، حمایت از ارتش و دولت لیبی در راه مقابله با تروریسم را خواستار شد.

نخست وزیر لیبی در پایان نسبت به حوادث خونبار و عملیات از پیش طراحی شده داعش علیه ساکنان شهر طرابلس و جنایات داعش از جمله سلب آزادی مردم، یورش به خانه‌ها و محاصره مردم این کشور ابراز تاسف کرد.

انتهای پیام

کد N797692

وبگردی