آفتاب

قطع راه‌های امدادرسانی مخالفان در جنوب سوریه در عملیات موفق ارتش

قطع راه‌های امدادرسانی مخالفان در جنوب سوریه در عملیات موفق ارتش

نیروهای مسلح سوریه با انجام عملیاتی در جنوب این کشور گروه‌های مسلح در حومه درعا را غافلگیر کرده و توانستند با وارد آوردن تلفاتی به آنها راه‌های امداد رسانی مخالفان در این منطقه را قطع کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه السفیر، نیروهای سوری با کنترل بر مناطقی در شمال شرقی استان جنوبی درعا، یکی از مهم‌ترین راه‌های امدادرسانی افراد مسلح از اردن را بستند و تامین امنیت مسیر استان سویداء به درعا را برقرار کردند. عملیات ارتش سوریه در درعا و کنترل بر مناطقی در حومه شمال شرقی این استان چند ساعت پس از بازدید جاسم الفریج، وزیر دفاع سوریه از پایگاه‌های هوایی در جنوب این کشور صورت گرفت.

مخالفان سوری بیشتر از طریق درعا تجهیزات نظامی و نیروهای خود را از اردن به حومه دمشق به ویژه غوطه شرقی و جنوب پایتخت منتقل می‌کنند.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در بیانیه‌ای اعلام کردند: یگان‌هایی از ارتش و نیروهای مسلح موفق شدند مناطق شرقی و غربی مسیکه، الخوابی، اشنال و الدلاهه را تحت کنترل خود درآوردند و دو منطقه ملیحه العطش و بصر الحریر در حومه درعا را محاصره کنند و در جریان این عملیات، تعداد زیادی از تروریست‌های تکفیری در این منطقه به هلاکت رسیدند.

در این بیانیه آمده است: اهمیت دستاورد جدید نیروهای مسلح ما از این جهت است که مسیر حیاتی میان درعا و سویداء را باز می‌کند، امنیت آن را برقرار می‌سازد و راه‌های امدادرسانی به گروه‌های مسلح از اردن به سمت البادیه و غوطه شرقی در حومه دمشق را قطع می‌کند.

نیروهای سوری همچنین منطقه بصر الحریر را محاصره کردند که اهمیتی استراتژیک برای گروه‌های مسلح دارد و ایستگاه اصلی امدادرسانی از اردن به البادیه و غوطه شرقی است.

انتهای پیام

کد N797668

وبگردی