آفتاب

ژاپن و آمریکا در یک قدمی پیمان ترانس پاسیفیک

ژاپن و آمریکا در یک قدمی پیمان ترانس پاسیفیک

نخست وزیر ژاپن از برداشتن گام های مثبت در تحقق معاهده تجارت آزاد در منطقه اقیانوس آرام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وال استریت ژورنال، «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن تاکید کرد که توکیو و واشنگتن به عقد معاهده تجارت آزاد در منطقه پاسیفیک بیش از پیش نزدیک هستند.

توافق ترانس پاسیفیک که به تحقق طرح های اقتصادی «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا کمک می کند راه اتحاد دو کشور را همزمان با تلاش آنها به مقابله با نفوذ چین در اقیانوس آرام هموار می سازد.

شینزو آبه در مصاحبه روز گذشته خود با روزنامه «وال استریت ژورنال» گفت: راه زیادی تا دستیابی به پیمان معاهده تجارت آزاد باقی نمانده است اما تحقق کامل این امر مستلزم تلاش های بیشتری است.

معاهده تجارت آزاد در منطقه پاسیفیک (TPP) نوعی طرح همکاری بین کشورهای دو سوی اقیانوس آرام است و به تعمیق همکاری های اقتصادی آمریکا با کشورهای منطقه آسیا – پاسیفیک کمک می کند.  

وی در ادامه  اظهار امیدواری کرد سفرش به واشنگتن که قرار است در تاریخ ۲۸ آوریل انجام شود به حصول درک متقابل اوباما از مزایای عقد چنین  پیمانی منجر شود.  

امروز نیز مذاکره کنندگان دو کشور که در توکیو به سر می برند از رفع اختلافات عمیق بین طرفین سخن گفتند.

شینزو آبه در پایان مصاحبه خود تصریح کرد که دستیابی به پیمان تجارت آزاد در منطقه پاسیفیک بسیار عالی است اما برداشتن آخرین قدم همیشه دشوار است. در نهایت، آنچه که باید اتفاق بیافتد این است که دو طرف عزم خود را برای اتخاذ یک تصمیم سیاسی جزم کنند.

کد N797538

وبگردی