آفتاب
با نظر مجلس،

کارگروه مشترکی از سه قوا قوانین مغایر با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را شناسایی می‌کند

کارگروه مشترکی از سه قوا قوانین مغایر با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را شناسایی می‌کند

مجلس شورای اسلامی مصوب کرد کارگروه مشترکی از قوای سه گانه با انتخاب شورای هماهنگی و پیگیری تحقق اقتصاد مقاومتی، قوانین و مقررات مغایر با سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را شناسایی می‌کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، در ماده‌ای از طرح نحوه پیگیری تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی مصوب کرد که کارگروه مشترکی از قوای سه گانه با انتخاب شورای هماهنگی و پیگیری تحقق اقتصادمقاومتی ظرف مدت شش ماه پس از این ابلاغ این قانون موظف است در صورت لزوم با کسب نظر کارشناسی صاحب نظران، قوانین و مقررات مغایر با سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را شناسایی کند تا به منظور اصلاح، پالایش و یا لغو آنها از طریق شورا اقدام قانونی به عمل آید.

همچنین پس از تنقیح قوانین در مواردی که خلاء قانونی دیده شود طبق آیین نامه داخلی مجلس نسبت به ارسال لایحه یا تدوین طرح اقدام می‌شود. نتایج فعالیت‌های این کارگروه نیز در مقاطع سه ماهه به اطلاع مجلس شورای اسلامی می‌رسد.

این مصوبه مجلس با 154 رای موافق، 3 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 227 نماینده حاضر مورد موافقت قرار گرفت.

شصت و چهار نفر از نمایندگان مجلس نیز به طور کلی در این رای گیری شرکت نکردند. این در حالی است که پیش از این بارها نسبت به ضرورت شرکت نمایندگان در رای گیری‌ها از سوی مقامات کشورمان تاکید شده است.

انتهای پیام

کد N797485

وبگردی