آفتاب

یمن و خاورمیانه، محور دیدار اوباما و ولیعهد امارات در کاخ سفید

یمن و خاورمیانه، محور دیدار اوباما و ولیعهد امارات در کاخ سفید

ولیعهد امارات در دیدار با باراک اوباما در کاخ سفید با وی درخصوص عملیات ائتلاف موسوم به "طوفان قاطع" در یمن، تقویت روابط دوجانبه، لزوم همکاری‌های امنیتی میان آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس و نیز مساله توافق هسته‌ای با ایران بحث و تبادل‌نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری ایلاف، محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد امارات در سفری کاری در کاخ سفید با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار و با وی درخصوص تحکیم روابط دو جانبه، آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه راه‌های تحقق صلح و ثبات در یمن، سوریه و لیبی بحث و تبادل‌نظر کردند.

دراین دیدار دو طرف درخصوص توافق هسته‌ای میان کشورهای 1+5 و ایران بحث و گفت‌وگو کردند و محمد بن زاید از باراک اوباما و جان کری، وزیر خارجه آمریکا به دلیل تلایش‌هایشان برای دستیابی به چنین توافقی قدردانی کرد.

دو طرف همچنین بر اهمیت عمل به قطعنامه‌های شورای امنیت در قبال یمن، طرح شورای همکاری خلیج فارس در خصوص این کشور و نیز نقش ائتلاف "طوفان قاطع" تاکید و درخصوص حملات هوایی ائتلاف ضدداعش در سوریه و عراق و لزوم ادامه مقابله جامعه جهانی با تروریسم گفت‌وگو کردند.

اوباما و محمد بن زاید آل نهیان در ادامه نیاز به تقویت همکاری امنیتی میان شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا برای مقابله با تهدیدات و خشونت‌ها را ارمی ضروری خواندند.

در این دیدار طحنون بن زاید آل نهیان، معاون مشاور امنیت ملی، عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات، جان کری، وزیر خارجه آمریکا و جو بایدن، معاون باراک اوباما نیز حضور داشتند.

منابع اماراتی سفر محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد امارات به آمریکا و گفت‌وگوی وی با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در کاخ سفید را در شرایط کنونی بسیار مهم ارزیابی می‌کنند و می‌توان گفت دلیل اهمیت این دیدار آن است که پیش از نشست سران شورای همکاری خلیج فارس با اوباما در کمپ دیوید صورت گرفته است.

قرار است سران شورای همکاری خلیج فارس 13 و 14 مه آتی (23 و 24 اردیبهشت) با اوباما در کمپ دیوید و کاخ سفید دیدار و با وی درخصوص تحولات خاورمیانه به ویژه اوضاع یمن، سوریه، عراق و توافق هسته‌ای با ایران بحث و تبادل‌نظر کنند.

انتهای پیام

کد N797467

وبگردی