آفتاب

وعده‌ اعراب به اجرای طرح "مارشال عربی" در یمن

وعده‌ اعراب به اجرای طرح "مارشال عربی" در یمن

وزیر خارجه دولت مستعفی یمن از طرح بازسازی یمن پس از پایان حملات تجاوزکارانه عربستان تحت عنوان عملیان "طوفان قاطع" و وعده‌های کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در این زمینه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، ریاض یاسین، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن در کنفرانسی مطبوعاتی در کویت اعلام کرد: طرح بازسازی یمن طرحی گسترده است و کشورهای زیادی از جمله کشورهایی که عضو شورای همکاری خلیج فارس نیستند پس از برقراری ثبات در یمن به این طرح گسترده می‌پیوندند.

وی اعلام کرد: طرح "مارشال عربی" با عنوان طرح "توسعه سلمان در یمن" پس از پایان عملیات ائتلاف عربی اجرایی می‌شود و مسئولان کویتی نیز وعده‌هایی را برای مشارکت در بازسازی یمن داده‌اند.

یاسین مدعی شد که عملیات ائتلاف "طوفان قاطع" که از بیست و ششم ماه گذشته میلادی پایگاه‌های جنبش مردمی انصارالله و نیروهای علی عبدالله صالح، رئیس جمهور مخلوع یمن را مورد هدف قرار داده اقدامی "ضروری" بوده و با هدف "نجات یمن و مردم آن صورت گرفت".

یاسین ادعا کرد: حوثی‌ها تلاش می‌کنند تا مشکلات بیشتری را در کشور ایجاد کنند. آن‌ها مناطق مسکونی را هدف قرار می‌دهند تا ائتلاف عربی را متهم کنند و مردم یمن را علیه این عملیات بسیج کنند اما بیشتر مردم یمن همچنان ضرورت عملیات ائتلاف عربی را که از حمایت کشورهای عربی و اسلامی و جهان برخوردار است درک می‌کنند.

وزیر خارجه دولت مستعفی یمن بر مخالفت دولت مستعفی با هرگونه میانجی‌گری از سوی ایران برای حل درگیری ها در یمن تاکید کرد و مدعی شد: تهران در امور یمن "مداخله" می‌کند تا به بخش بزرگی از بحران تبدیل شود و "جایز نیست کسی که خود را در یک طرف به حساب می‌آورد به عنوان میانجی‌گر عمل کند".

وی خاطرنشان کرد: حوثی‌ها و صالح باید به قطعنامه شورای امنیت عمل کنند و سلاح‌های خود را تحویل دهند پس از آن می‌توانیم در خصوص مذاکرات و راهکارهای سیاسی صحبت کنیم.

طرح عربستان برای بازسازی یمن در حالی اعلام شده که عملیات ائتلاف عربی مرحله اول خود را در انجام حملات هوایی و تجاوز به یمن به پایان رسانده و تصمیم دارد تا در مرحله جدید از دامنه حملات بکاهد اما همچنان جنبش انصارالله را هدف قرار دهد.

انتهای پیام

کد N797430

وبگردی