آفتاب

برنامه هسته‌ای ایران محور گفتگوی اوباما با ولیعهد امارات

برنامه هسته‌ای ایران محور گفتگوی اوباما با ولیعهد امارات

رئیس جمهور آمریکا در ادامه تلاش های خود به متقاعد کردن کشورهای عربی مبنی بر نتیجه بخش بودن مذاکره با ایران، روز گذشته با ولیعهد امارات دیدار داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یو اس ای تودی، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته میزبان «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد امارات بود تا با وی در خصوص مهمترین مسائل منطقه ای از جمله مذاکرات هسته ای ایران به بحث و تبادل نظر بپردازد.

«باراک اوباما» در خصوص جزئیات رایزنی خود با ولیعهد امارات هیچ توضیحی به خبرنگاران نداد اما در بیانیه ای که به مناسبت این دیدار صادر شد اشاره گذرایی شده است به اینکه طرفین درباره تلاش بر سر حصول یک توافق بلند مدت که ضامن عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای باشد گفتگو کرده اند.

هفته گذشته، سفیر بحرین در عربستان سعودی طی اظهاراتی تاکید کرد که شورای همکاری خلیج فارس قرار است در نشست ماه می میلادی خود با اوباما به وی بگویند در صورت عدم رضایت از توافق به دست آمده با ایران، مخالفت اکید خود را با این مسئله نشان خواهند داد.

اما علیرغم فاش نشدن جزئیات مذاکره روز گذشته، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید، اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا می خواهد به ولیعهد عربستان بگوید راه حل دیپلماتیکی که وی در پیش گرفته بهترین راه ممانعت ایران از دستیابی به سلاح هسته ای است.

علاوه بر این، جاش ارنست گفت: صحبت های اوباما و ولیعهد امارات درباره همکاری های مشترک در زمینه های امنیتی نظیر جنگ یمن، بحران لیبی، سوریه و داعش است.

کد N797279

وبگردی