آفتاب

رییس جمهور آرژانتین بدنبال اجرایی کردن توافق هسته ای با روسیه

رییس جمهور آرژانتین بدنبال اجرایی کردن توافق هسته ای با روسیه

رئیس جمهوری آرژانتین در سفر دو روزه خود به مسکو به دنبال اجرایی کردن توافقات هسته ای و تجاری با روسیه است که سال گذشته به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، سفر کریستینا کرشنر به مسکو همزمان با یکصد و سی و امین سالگرد روابط دیپلماتیک روسیه و آرژانتین است، با این حال در سال های اخیر مسکو و بوئنس آیرس به دلیل یافتن زمینه های مشترک در قبال آمریکا و اروپا روابط نزدیکتری با یکدیگر برقرار کرده اند.

ولادیمر پوتین رئیس جمهور روسیه سال گذشته در سفر منطقه ای خود به آمریکای لاتین بازدیدی نیز از بوئنس آیرس داشت و با مقامات آرژانتینی قراردادهای مختلفی در زمینه انرژی، تجارت، همکاری های نظامی و ارتباطات امضا کرد.

در ماه جولای، روسیه و آرژانتین قرارداد ساخت یک نیروگاه هسته ای را امضا کردند که جزییات آن منتشر نشده است. آرژانتین در حال ساخت چهارمین نیروگاه هسته ای خود (آتوچای سه) است که گفته می شود 2 میلیارد و 400 میلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت.

در حال حاضر حجم مبادلات تجاری 2 کشور بیش از 2 میلیارد و 100 میلیون دلار است. روسیه بیشتر نفت و محصولات پتروشیمی به آرژانتین می فروشد و بوئنس آیرس نیز با استفاده از تحریم های یکجانبه آمریکا و اروپا علیه مسکو به دلیل بحران اوکراین، محصولات کشاورزی و مواد غذایی به روسیه می فروشد.

کد N797078

وبگردی