آفتاب

حمایت چین از انتخابات سال 2017 هنگ کنگ

حمایت چین از انتخابات سال 2017 هنگ کنگ

معاون رییس جمهوری چین امروز (دوشنبه) تاکید کرد، دولت مرکزی چین از انتخابات سال 2017 هنگ کنگ برای تعیین رییس اجرایی این منطقه حمایت می‌کند و اکثر مردم هنگ کنگ نیز خواهان برگزاری این انتخابات هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ماه اوت گذشته کنگره ملی خلق چین اعلام کرد که قصد دارد کاندیداهای انتخابات رییس اجرایی هنگ کنگ برای سال 2017 را مورد بررسی و نظارت قرار دهد.

فعالان دموکراسی در هنگ کنگ در اعتراض به این اقدام پارلمان چین گفتند که با این کار مفهوم حق رای همگانی زیر سوال می‌رود. سال گذشته میلادی تصویب این قانون از سوی کنگره ملی خلق چین چند هفته اعتراضات در هنگ کنگ را که در پاره ای از اوقات به خشونت انجامید به همراه داشت.

لی یوآنچائو، معاون رییس جمهوری چین در ملاقات با یک هیات اعزامی از هنگ کنگ در پکن، حمایت دولت مرکزی چین از انتخابات سال 2017 هنگ کنگ را اعلام کرد.

وی تاکید کرد: برگزاری انتخابات تعیین رییس اجرایی هنگ کنگ در سال 2017 با استفاده از حق رای همگانی، خواسته دولت مرکزی چین و همچنین خواسته مشترک اکثریت مردم هنگ کنگ است.

وی افزود: همه طرف‌ها در جامعه هنگ کنگ باید این فرصت تاریخی را غنیمت بشمارند و یک نگرش مثبت،‌منطقی و عملگرایانه به منظور هموار کردن راه این منطقه به سوی دموکراسی و ثبات و موفقیت را در پیش بگیرند.

انتهای پیام

کد N797015

وبگردی