آفتاب

نیروهای امنیتی روسیه 5 شبه‌نظامی را در قفقاز شمالی کشتند

نیروهای امنیتی روسیه 5 شبه‌نظامی را در قفقاز شمالی کشتند

مقامات روسیه اعلام کردند سرویس‌های امنیتی این کشور پنج شبه‌نظامی افراط‌گر را در جریان یک حمله به اقامتگاه آن‌ها در منطقه قفقاز شمالی در جمهوری داغستان کشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری اینترفاکس روسیه به نقل از یک منبع امنیتی محلی که نامش فاش نشده گزارش داد: علی ابو محمد داغستانی مشهور به علی اصحاب علی بولاتوویچ کبکوف، رهبر شبه نظامیان افراط‌گر منطقه قفقاز شمالی و سرکرده گروه امارت قفقاز در میان این کشتگان قرار دارد.

این درحالی است که وبسایت Caucasian Knot مستقر در مسکو که تحولات منطقه جمهوری داغستان را رصد می‌کند اعلام کرد که وبسایتی که حامی این شبه‌نظامیان است از مرگ علی ابو محمد داغستانی خبر داده است. با این حال هنوز مقامات روسیه یا گروه‌های شبه نظامی این خبر را تایید نکرده‌اند.

کمیته ضد تروریسم روسیه اعلام کرد: نیروهای ویژه سرویس امنیتی فدرال روسیه و وزارت کشور خانه‌ای را در منطقه گیری- آولاک در شهر بویناکسک طی روز یکشنبه محاصره کرده و پیش از حمله به آن با افراد داخل این ساختمان مذاکره کردند.

به گفته این نهاد امنیتی پس از این مذاکرات یک کودک اجازه ترک ساختمان را یافت اما دو زن و همچنین شبه‌نظامیان از ترک ساختمان خودداری کردند.

انتهای پیام

کد N797006

وبگردی