آفتاب
لاریجانی دربازدید از ستاد مرکزی شرکت آب و فاضلاب قم مطرح کرد

ضرورت حضور بخش خصوصی در پروژه‌های تصفیه آب

ضرورت حضور بخش خصوصی در پروژه‌های تصفیه آب

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که بخش خصوصی می‌تواند در پروژه‌های تصفیه فاضلاب شرکت داشته باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که بخش خصوصی می‌تواند در پروژه‌های تصفیه فاضلاب شرکت داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی لاریجانی در جریان بازدید از ستاد مرکزی شرکت آب و فاضلاب استان قم و در جمع مدیران این شرکت گفت: در برخی از استان‌ها شرکت‌های خصوصی فاضلاب را تصفیه کرده و با فروش آن به بخش تولید و کشاورزی درآمد کسب می‌کنند.

وی گفت: اقدامات صورت گرفته برای آب شیرین قم از سرشاخه‌ها به یک بخش تکمیلی نیاز دارد و با توجه به مذاکرات صورت گرفته با آقای نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور دستورات لازم برای تخصیص منابع باقیمانده داده شده است که با فعال‌سازی این پروژه، استان قم در فصل تابستان با مشکل کم‌آبی مواجه نخواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی معضل کم‌آبی را دامنگیر کل کشور دانست و افزود: از جمله راهکارهای رفع این معضل متنوع‌سازی کاربردهای آب، استفاده بهینه و افزایش بهره‌وری است و امیدواریم که این اقدامات در کل کشور صورت گیرد.

وی رفع فرسودگی لوله‌های آب را نیز امری ضروری دانست و گفت: با توجه به خصوصی‌شدن شرکت آب و فاضلاب چنین مسائلی باید مورد توجه قرار گیرد.

لاریجانی تصریح کرد: اموری مانند بهبود وضعیت لوله‌های آب نیازمند پشتوانه مالی بوده و باید روش‌های تامین منابع را جستجو کرد، البته شاید بتوان در این زمینه وام‌هایی را از صندوق توسعه دریافت کرد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان افزود: به طور مثال اجرای طرح مهار آب‌های مرزی یکی از فعالیت‌هایی بود که منابع آن از صندوق توسعه ملی دریافت شد، لذا می‌توان از این صندوق تسهیلاتی را اخذ کرد و پس از سوددهی طرح نسبت به بازپرداخت تسهیلات اقدام کرد.

وی گفت: همچنین می‌توان با فروش اوراق مشارکت منابعی را تامین و با تکمیل پروژه‌ها، نسبت به بازپرداخت سود اوراق مشارکت اقدام کرد.

نماینده مردم قم در مجلس بر حضور بخش خصوصی در پروژه‌های تصفیه فاضلاب تاکید کرد و گفت: در برخی از استان‌ها شرکت‌های خصوصی فاضلاب را تصفیه کرده و با فروش آن به بخش تولید و کشاورزی درآمد کسب می‌کنند.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: اکنون نقدینگی بسیاری در کشور وجود دارد که با سوق دادن این منابع به سمت تولید، بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

وی کم‌آبی را یک معضل و مشکل جدی دانست و گفت: می‌توان با تصفیه فاضلاب آب مورد نیاز بخش تولید و کشاورزی را تامین کرد.

لاریجانی تصریح کرد: البته شاید در آینده بتوان از منابع دولتی نیز بهره‌مند شد، اما اکنون دولت وضعیت خوبی ندارد.

به گزارش ایسنا به نقل از خانه ملت، رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین از عدم پرداخت بدهی برخی واحدهای دولتی انتقاد کرد و افزود: این موضوع باید پیگیری شود و می‌توان با پیگیری از طریق استانداری اینگونه مطالبات را وصول کرد.

گفتنی است لاریجانی در جریان این بازدید، در جلسه مدیران شرکت آب و فاضلاب استان قم حضور یافت و در جریان مسائل و مشکلات موجود قرار گرفت.

انتهای پیام

کد N796864

وبگردی