آفتاب

سناتور کاردین: طرح نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای، اوباما را قوی‌تر کرده است

سناتور کاردین: طرح نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای، اوباما را قوی‌تر کرده است

یک سناتور کمیته روابط خارجی سنا، گفت: آمریکا با تصویب طرح نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای با ایران، قوی‌تر شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سناتور بن کاردین، یک عضو برجسته کمیته روابط خارجی سنا در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان با تقدیر از تصویب طرحی که به کنگره اجازه بازبینی یک توافق هسته‌ای با ایران را می‌دهد از سوی هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، گفت: ما اکنون در مسیر اتحاد بیش‌تر میان کنگره و کاخ سفید قرار داریم.

این سناتور آمریکایی ادامه داد: از نظر من رییس‌جمهور با تصویب این طرح در موقعیت قوی‌تری برای دستیابی به راه‌حل دیپلماتیکی قرار دارد که مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌شود.

وی گفت: از نظر من این هفته ما در موضع قوی‌تری قرار داریم چون هر دو حزب از قانونی که به کنگره اجازه نظارت بر توافق نهایی را می‌دهد حمایت کرده‌اند و دولت نیز در این توافق قرار دارد.

کاردین تأکید کرد: ما راه درست را رفته‌ایم. راهی که منجر به بازبینی معقول کنگره در خصوص تحریم‌ها می‌شود.

او هم‌چنین در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است سنا توافقی که لغو فوری تحریم‌ها را در پی دارد رد کند؟ اظهار کرد: من و سناتور کورکر به سختی برای تصویب این قانون تلاش کردیم که هم اکنون در مسیر کنگره و سپس رییس‌جمهور و در نهایت امضا شدنش قرار دارد. اما ما هنوز نمی‌دانیم که این چه توافقی است و باید تا پایان ژوئن برای آن صبر کنیم چون آن چه در 2 آوریل اعلام شد یک تفاهم است و باید ببینیم به هدف‌مان می‌رسیم یا نه.

کاردین تصریح کرد: هدف ما این است که اگر ایران خواست به سمت سلاح برود زمان کافی برای پاسخگویی داشته باشیم و بتوانیم اقدام موثر برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته‌ای را به‌کار گیریم.

وی افزود: این هدفی است که ما در این توافق دیپلماتیک به دنبالش هستیم. ما حق داریم از فعالیت‌های ایران بازرسی کنیم تا بدانیم آن‌ها چه کاری انجام می‌دهند.

انتهای پیام

کد N796741

وبگردی