آفتاب
خاتمی در تجمع حوزویان:

تعلیق عمره تا رفع همه موانع ادامه یابد/ عربستان عملگی آمریکا را می‌کند

تعلیق عمره تا رفع همه موانع ادامه یابد/ عربستان عملگی آمریکا را می‌کند

یک عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان گفت: آمریکا حامی اصلی جنایات عربستان است که در این مدت به وضوح از جنایات آل سعود حمایت می‌کردند، آنها به دنبال استقرار نظام دست‌نشانده خود در یمن هستند؛ اما باید بدانند که در یمن نیز شکست خواهند خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، آیت‎الله سیداحمد خاتمی در تجمع اعتراضی طلاب و اساتید حوزه علمیه به جنایات آل سعود در یمن گفت: این حضور و تجمع پیام‌هایی دارد که پیام اول آن پیام دینی و مکتبی است زیرا مسلمانان هیچ گاه در مقابل ظلم و زور و تجاور ساکت نمی‎نشینند.

وی افزود: این حکومت فاسد از روز اول هم با نقشه انگلیسی تشکیل شد و از بدو تشکیل همیشه دست به اقدامات جنایتکارانه علیه مسلمانان زده است.

این عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان اظهار کرد: آنها با کشتار حاجیان مکه چهره خبیث خود را نشان دادند؛ همان روزها بود که امام راحل بیان کردند که باید هیئتی از علما و بزرگان جهان اسلام اداره حرمین شریفین را به عهده بگیرند و این جانی‌ها را از این سمت خلع کنند.

وی گفت: آنها به دروغ خود را خادم حرمین شریفین می‎نامند ولی قطعا آنها خائنین به حرم شریفین هستند و خادم و نوکر آمریکا هستند؛ آنها نوکر صهیونیست‎ها و انگلیس هستند.

خاتمی بیان کرد: دولت کار بسیار خوبی برای تعلیق سفرهای عمره کرد ولی نباید این کار به اینجا ختم شود یعنی پس از محاکمه این دو جانی هم باید این سفر تا رفع همه موانع زیارت شیعیان از حرم ائمه در بقیع و رفع همه بی احترامی‎ها به مردم و روحانیون کاروان‌ها، این تعلیق حفظ شود.

وی گفت: عربستان در این سه هفته کار خود را به جایی رساند که تا روز جمعه جنایاتی چون 2692 کشته که 996نفر آنها کودک و 157نفر آنها زن بودند و با تخریب منازل مسکونی، مغازه‎ها، اماکن درمانی، عمومی، دولتی و زیرساختی جنایتی کم نظیر را به ثبت رساند و امروز عملگی آمریکا و انگلیس را می‎کند.

امام جمعه موقت تهران گفت: حامیان این جنایت قطعا آمریکا، صهیونیست‎ها و انگلیس هستند که پیدا و پنهان از آنها حمایت می‎کنند و آمریکا که قویا از آنها حمایت کرده است.

وی گفت: آمریکا در مقابل ملت ما شکست خورد و در مقابل ملت مقاوم یمن نیز شکست خواهد خورد؛ همه باید بدانند که آمریکا در پی تحقیر ملت ایران است و این کار را پس از تفاهم هسته‎ای نیز انجام می‎دهند.

خاتمی بیان کرد: آنها باید بدانند که اگر امروز سخن از گزینه نظامی علیه ملت ایران مطرح می‎کنند ما همانانی هستیم که در هشت سال جنگ تحمیلی در مقابل صدام و همین 5+1 ایستادیم و پیروز شدیم و به همین خاطر است که شما دیگر نباید ما را بیازمایید زیرا تمام منافع شما در دنیا در معرض خطر خواهد بود.

وی گفت: ما برای ملت یمن دلسوزی و دعا و حمایت معنوی و مشاوره‎ای می‎کنیم ولی هرگز در آنجا دخالت نظامی نمی‎کنیم؛ ولی آنها به دروغ سعی می‎کنند این تهمت را به ما بزنند.

این عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان بیان کرد: پیام دیگر این همایش به برخی ساده لوحان داخلی است که سعی کردند که چهره آمریکا را موجه جلوه دهند؛ باید به آنها گفت که دیدید که این آمریکا پس از یک تفاهم ساده چگونه چندرنگی خود را نشان دادند و امروز از حمله نظامی به ما سخن می‎گویند.

وی گفت: مرگ بر آمریکا شعاری قرآنی و برهانی است؛ باید در مقابل آنها استقامت کرد و ملت یمن با استقامت خود همانند ما می‎توانند بر دشمنان خود غلبه کنند؛ در این مدت مانده به توافق نیز باید این استقامت را بیشتر کنیم.

وی در پایان بر لزوم وحدت گروه‎های مختلف در شرایط بحرانی امروز دنیا تاکید کرد.

طلاب و روحانیون و اساتید حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در پی جنایات وحشیانه آل سعود و کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن، تجمعی اعتراض آمیز بزرگی را در مدرسه مبارکه فیضیه قم برگزار کردند.

انتهای پیام

کد N796703

وبگردی