آفتاب

کاهش 19 درصدی استفاده از انرژی هسته‌ای در آمریکا تا 2040

کاهش 19 درصدی استفاده از انرژی هسته‌ای در آمریکا تا 2040

بنا بر اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA)، سهم استفاده از انرژی هسته‌ای در تولید کل انرژی مورد نیاز آمریکا تا سال 2040، 15 تا 19 درصد کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ‌به نقل از پایگاه خبری ورلد نوکلیر نیوز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا این پیش‌بینی را در گزارش سالانه خود با عنوان دورنمای انرژی آمریکا منتشر کرده و در آن بر روی عواملی که سهم انرژی تولید شده در آمریکا را فراهم می‌کنند، تمرکز کرده است.

در این گزارش آمده است: میزان استفاده از انرژی هسته‌ای در تولید برق، در واقع نشان دهنده تعداد نیروگاه‌های هسته‌ای جدید در حال ساخت و نیروگاه هسته‌ای است که فعالیت آن‌ها متوقف خواهد شد.

با توجه به افزایش بسیار ناچیز تقاضا برای انرژی برای آمریکا و نیز افزایش قیمت گاز طبیعی، محدودیت‌های مربوط به حفظ منابع طبیعی و تغییرات آب و هوایی و افزایش روز افزون استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر باعث بالا و پایین شدن سهم تولید انرژی از منابع مختلف خواهد شد.

این گزارش در ادامه می‌افزاید: از سال 2000 تا 2012، سهم استفاده از نیروگاه‌هایی با سوخت گازی در تولید انرژی با توجه به کاهش قیمت گاز طبیعی رشد دو برابری را تجربه کرد. این در حالی است که سهم استفاده از گاز در تولید انرژی تا سال 2025 و در حالی که سهم استفاده از نیروگاه های هسته‌ای و زغال سنگ در تولید انرژی افزایش می‌یابد، رشدی را تجربه نخواهد کرد. اما در طولانی مدت سهم استفاده از گاز برای تولید انرژی بین سال‌های 2025 تا 2040 به 60 درصد افزایش خواهد یافت، هم‌چنین بیش‌تر میزان انرژی مورد نیاز باقی مانده از طریق منابع تجدید پذیر فراهم خواهد شد.

این در حالی است که 2025 تا 2040 سهم استفاده از انرژی هسته‌ای و نیروگاه‌های زغال سنگ در تولید انرژی به دلیل زمان‌بر بودن و هزینه بالای راه‌اندازی واحدهای جدید هسته‌ای و نیروگاه‌های زغال سنگ به طرز چشمگیری در آمریکا کاهش خواهد داشت.

در واقع هزینه‌های بالا ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای، قابلیت رقابت آن‌ها را با دیگر منابع تولید انرژی مورد نیاز کاهش می‌دهد.

انتهای پیام

کد N796698

وبگردی