آفتاب
سودانی در گفتگو با مهر:

تقابل جمهوری اسلامی با آل سعود «تقابل فارس و عرب» نیست

تقابل جمهوری اسلامی با آل سعود «تقابل فارس و عرب» نیست

نماینده مردم اهواز در مجلس، با تحلیل پشت پرده برخی شعارها و تبلیغات ضدعربی گفت: تقابل و رویارویی ما با آل سعود، «تقابل فارس و عرب» نیست؛ بلکه تقابل دو تفکر است.

ناصر سودانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تلاش دستگاههای تبلیغاتی دشمن برای تنزل مواضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به آل سعود به «تقابل فارس و عرب»، گفت: آنچه که امروز در منطقه اتفاق می افتد، مظلوم شدن و هدر رفتن امکانات و توانمندی های کشورهای اسلامی و عربی توسط یک کشور عربی دیگر یعنی عربستان سعودی است.

وی تصریح کرد: جای پای عربستان را در تمام حوادثی که در لبنان، عراق، سوریه، یمن، بحرین، مصر و لیبی اتفاق می افتد، دیده ایم و همچنان هم می بینیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس ادامه داد: هر جا اسلام ناب محمدی سربرآورد، این آل سعود است که برای خاموش کردن آن و ایجاد فتنه درون جامعه هدف می ایستد و هر جا وابستگی به آمریکا و شکستن خط مقاومت و حفظ صهیونیسم بین الملل مطرح باشد، باز این عربستان سعودی است که با پول های نفتی و مدیریت عوامل شیطانی خود در منطقه، فتنه هایی را ایجاد کرده و آتش‌بیار معرکه بوده است.

تقابل جمهوری اسلامی با آل سعود، «تقابل فارس و عرب» نیست/ مواجهه دو تفکر آزادگی و وادادگی

سودانی تاکید کرد: امروز رویارویی و تقابل عرب و فارس مطرح نیست، بلکه رویارویی اصلی بین دو جریان مقاومت و ضد مقاومت است. دو جریان اسلام حقیقی که استقلال و آزادگی و ظلم‌ستیزی در آن وجود دارد و نیز جریان خباثت و جنایت و وادادگی که مظهر آن عربستان سعودی است.

وی گفت: نه ایران به خاطر فارس بودن خود انقلاب کرد و پیروز شد و نه عربستان سعودی به دلیل عرب بودن از این جریان انقلابی عصبانی است؛ ایران به دلیل آزادگی و حریتی که از مکتب امام حسین (ع) به دست آورده و باوری که به اسلام ناب دارد، با آمریکا و اذنابش درافتاده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: با وجود ماهیت روشن انقلاب اسلامی و مطالبات آن، اما یکی از ترفندهای انگلیسی همین مسئله است که موضوع عرب و فارس را مطرح کنند، لذا جریانی را در پشت پرده می بینیم که زمانی مسئله شیعه و سنی را مطرح می کنند و وقتی که می بینند این حربه کاربرد ندارد، در حال حاضر موضوع را عربی و عجمی و قومی و قبیله ای جلوه می‌دهند.

ریشه شعارهای ضدعربی به سفارت انگلیس برمی‌گردد/ این جریان به دنبال «نفرت» به جای «وحدت» در جهان اسلام است 

سودانی با بیان اینکه این ترفند تاثیر نخواهد داشت و وجدان های بیدار در جهان اسلام ماهیت انقلاب اسلامی و رژیم آل سعود را می شناسند، تصریح کرد: در خصوص برخی شعارهای ضد عربی که در برخی از تجمعات در تهران سر داده شده است، این شعارها توسط سفارت انگلیس هدایت شده و متاسفانه برخی افراد که یا نادانسته و جاهلانه اقدام می کنند و یا مغرضانه و با روحیه پان ایرانیستی اقدام می کنند، این فرصت را مغتنم شمرده و علیه ملت های عربی شعار می دهند و بدون شک این مسئله با چند واسطه به سفارت انگلیس می رسد.

نماینده مردم اهواز در مجلس اظهار داشت: این جریان در واقع وحدتی را که در آینده در دنیای اسلام ایجاد خواهد شد از همین الان به چالش و نفرت کشیده است.

وی اضافه کرد: مسلمانان حقیقی امروز از اسلام آمریکایی که سردمدار آن عربستان سعودی است، نفرت دارند و مسلمانان حقیقی با قومیت ها و فرهنگ ها و ملیت های مختلف عاشق تفکر و پیام انقلاب اسلامی هستند.

کد N796664

وبگردی