آفتاب

توجه به کشاورزی و دامپروری راه تامین سلامت غذایی

توجه به کشاورزی و دامپروری راه تامین سلامت غذایی

رئیس شبکه بهداشت و درمان سلماس در آستانه آغاز هفته سلامت بر لزوم تامین امنیت و سلامت غذایی جامعه از تولید تا سفره‌های مردم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی، یعقوب مطلوب در نشست خبری با خبرنگاران واصحاب رسانه سلماس به مناسبت فرارسیدن هفته سلامت، با اشاره به شعار هفته سلامت امسال گفت: سیاستگذاران بخش بهداشت و سلامت هر سال با توجه به نیازها و ضروریات جامعه بشری شعاری جهانی برای بخش بهداشت و درمان برمی‌گزینند تا مشکلات خاص مربوط به آن دوره زمانی مطرح و در افکار عمومی منعکس شود تا در جهت رفع آن اقدام شود.

وی با اشاره به شعار "ایمنی غذا از مزرعه تا مصرف " گفت که هدف از این نامگذاری توجه به امر بهداشت مواد غذایی از مرحله تولید تا مرحله مصرف است.

مطلوب خاطرنشان کرد: مواد غذایی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد باید به لحاظ کیفیت، بهداشت و سلامت غذایی مورد تایید باشند و این وظیفه مراکز بهداشت است تا با کنترل و نظارت بر روند تولید و عرضه مواد غذایی در سطح جامعه، سلامت و امنیت غذایی شهروندان را تضمین کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان سلماس تصریح کرد: از جمله راهکارهای تامین سلامت محصولات غذایی، توجه به کشاورزی و دامپروری است و کشاورزان نباید از سموم و کودهای شیمیایی بیش از اندازه استفاده کنند. در بخش دامداری نیز باید از تغذیه دام‌ها با اغذیه آلوده از جمله نان کپک‌زده خودداری کرده و از آنتی‌بیوتیک‌های دامی به مقدار لازم استفاده کرد تا مواد اولیه غذایی آلوده نشوند.

وی با تاکید به نقش مصرف‌کنندگان در تهیه مواد غذایی سالم، یادآور شد: مصرف‌کنندگان باید با دقت در هنگام خرید و مصرف مواد غذایی از جمله توجه به تاریخ تولید و مصرف و همچنین نحوه توزیع محصولات از خطرات احتمالی که ممکن است در اثر مصرف مواد فاسد به وجود آید جلوگیری نموده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی از سوی توزیع‌کنندگان سریعا با مراکز بهداشتی درمیان گذارند تا اقدامات لازم جهت رفع این مشکلات به عمل آید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان سلماس با اشاره به برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و ورزشی که قرار است در هفته سلامت اجرا شود اظهار کرد: حدود 100 برنامه برای هفته سلامت در نظر گرفته شده که از اهم آن می‌توان به افتتاح چند خانه بهداشت و نیز درمانگاه تخصصی اشاره کرد.

مطلوب نبود متخصص در دو رشته گوش، حلق و بینی و نیز مغز و اعصاب در شهرستان سلماس و همچنین نبود آمبولانس برای شهر را از مشکلات مرکز بهداشت و درمان این شهرستان برشمرد و خاطرنشان کرد: در تلاشیم با همکاری مسئولین هرچه سریعتر نسبت به تهیه آمبولانس برای شهر، راه‌اندازی این دو رشته تخصصی و رفع مشکلات بهداشتی، مرکزی لایق هموطنان باشیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان سلماس در خصوص فعالیت‌های عمرانی حوزه بهداشت و درمان شهرستان تصریح کرد: در حال حاضر 30 خانه بهداشت در سطح شهرستان در حال احداث است که در تلاشیم تعدادی از این واحدها را در هفته سلامت به بهره‌برداری برسانیم.

وی همچنین از تکمیل بخش جراحی زنان و زایمان بیمارستان خاتم‌الانبیای سلماس خبر داد و گفت: برای تکمیل این بخش اعتباری بیش از 200 میلیون تومان صرف شده است و همزمان با هفته سلامت به بهره‌برداری می‌رسد.

مطلوب از پیشرفت حدود 20 درصدی بیمارستان جدید سلماس نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: برای این پروژه 2.5 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و امیدواریم با اعتباراتی که در سال 94 برای این پروژه درنظر گرفته می‌شود،‌ عملیات احداث بیمارستان را با سرعت هرچه بیشتری پیش ببریم.

وی با اشاره به نقش خبرنگاران در انعکاس اخبار و تهییج افکار عمومی مردم در خصوص معضلات و مشکلات روز جامعه، خاطرنشان کرد: از خبرنگاران تقاضا داریم با توجه به نامگذاری امسال به نام دولت، ملت و همدلی،همزبانی پل ارتباطی بین دولت، مسئولین و مردم باشند و با انتقال مشکلات و معضلات به مسئولین خصوصا در زمینه بهداشت و سلامت، زمینه خدمت هرچه بیشتر به مردم و رفع مشکلات جامعه را فراهم آورند.

انتهای پیام

کد N796612

وبگردی