آفتاب
در بیانیه‌ای دانشجویی تاکید شد

ضرورت حمایت دولت از تولیدات داخلی

ضرورت حمایت دولت از تولیدات داخلی

انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های شهید بهشتی، الزهرا و پرند در بیانیه‌ای مشترک بر ضرورت حمایت از تولیدات داخلی از سوی دولت تاکید کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،در بخش‌هایی از این بیانیه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری آمده است:

شاهد جنگ تمام عیار اقتصادی از سوی استعمارگران و زورگویان عالم علیه کشور عزیزمان هستیم. تمامی کارشناسان معتقدند که خرید کالاهای داخلی توسط مردم و دولت تنها راه پیروزی در این جنگ اقتصادی و خنثی سازی توطئه ها و تحریم های اقتصادی است.

امروزه کشورهای غربی در راستای اهداف استعماری و استثماری خود، به شیوه ای نو بر کشور ها حکومت می کنند که این مسئله از طریق فتح بازارهای کشورها اتفاق می افتد که نتیجه آن بالا رفتن شدت تاثیر تحریم ها،تعطیلی کارخانجات داخلی، بیکاری میلیون‌ها جوان و به تبع آن فساد در جامعه است.

مع الاسف شاهد این هستم که از زمان فعالیت دولت یازدهم تا کنون چندین مورد مجوز خرید خودروهای خارجی توسط هیئت دولت صادر شده است؛ بر اساس مصوبه هیئت دولت در مرداد ماه سال93 وزارت نفت مجاز به خرید 860 دستگاه وانت تک کابین و دوکابین کمک‌دار عملیات خارجی شده است و اخیرا نیز مصوبه جدید هیئت دولت، خرید وانت دو کابین را برای وزارت جهادکشاورزی مجاز اعلام کرده است.

بنا بر اخبار واصله، هیئت وزیران در جلسه 93/12/17 ورود و ترخیص 300 دستگاه وانت دوکابین هایلوکس توسط جهاد کشاورزی را تا پایان سال 95 مجاز اعلام کرده است، این در حالی است که نمونه مشابه ایرانی این محصول وجود دارد.

در راستای حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در جهت افزایش میزان تولیدات داخلی و بهبود کیفیت آنها، بر دولت محترم لازم است که در مصرف تولیدات داخلی پیشگام مردم حرکت کند و الگوی خوبی در این خصوص ارائه دهد.

انتهای پیام

کد N796543

وبگردی