آفتاب
قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت خبر داد

برگزاری گردهمایی معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

برگزاری گردهمایی معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: گردهمایی معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و همایش سراسری کمیته‌های اخلاق در پژوهش به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از روز چهارشنبه به مدت سه روز در چمخاله شهرستان لنگرود برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، دکتر شاهین آخوندزاده ضمن اعلام این خبر گفت: محورهای این گردهمایی گزارش از منابع مالی و نیروی انسانی در حوزه پژوهش، اخلاق در انتشار مجلات علوم پزشکی، فرآیند ارزشیابی دانشگاه‌های علوم پزشکی، گزارش کمیته‌های اخلاق در پژوهش و اعطای اعتبارنامه‌های کمیته اخلاق دانشگاه‌ها می‌باشد.

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: از دیگر مباحث این گردهمایی برنامه ریزی توسعه زیرساخت‌های فناوری سلامت و توجه به فرآیند حمایت از طرح‌های فناورانه خواهد بود.

وی افزود: ارتقاء کیفی آیین‌نامه دوره‌های PhD by Research، گزارش نشست‌های مراکز تحقیقاتی همکار با WHO و گزارش ثبت بیماری‌ها و ثبت سرطان، گزارش پیشرفت مطالعات کوهورت، از دیگر اهداف برگزاری این گردهمایی می‌باشد.

بنابراین گزارش، دکتر احسان شمسی کوشکی دبیر کمیته اخلاق در پژوهش‌های پزشکی نیز ضمن اعلام برگزاری همایش سراسری کمیته‌های اخلاق در پژوهش هم‌زمان با گردهمایی معاونین تحقیقات و فناوری گفت: از اهداف برگزاری این همایش که به مدت سه روز برگزار می‌شود، دستورالعمل تشکیل سطح‌بندی و شرح وظایف کمیته‌های اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی، معرفی مقررات و سامانه انجام و ثبت کارآزمایی‌های بالینی در ایران، بررسی تطبیقی کمیته‌های اخلاق در سایر کشورها و معرفی ساختار مفهومی پیشنهادی برای سامانه ملی اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی خواهد بود.

وی افزود: در این همایش مباحثی از تاریخچه اخلاق در پژوهش در ایران و جهان با ارائه اسناد ملی و بین‌المللی مرتبط با موضوع مطرح خواهد شد.

دبیر کمیته اخلاق در پژوهش‌های پزشکی اضافه کرد: ارائه پیش‌نویس آیین‌نامه رسیدگی به تخلفات پژوهشی و اخلاق در انتشار آثار پژوهشی و جنبه‌های اخلاقی در انجام پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی از دیگر موضوعات مورد بحث همایش خواهد بود.

انتهای پیام

کد N796479

وبگردی