آفتاب

نیویورک تایمز ادعا کرد: سفر 24 آمریکایی به ایران با هدف بررسی فرصت‌های تجاری

نیویورک تایمز ادعا کرد: سفر 24 آمریکایی به ایران با هدف بررسی فرصت‌های تجاری

روزنامه نیویورک تایمز ادعا کرد: یک گروه متشکل از 24 آمریکایی با ویزای توریستی به ایران سفر کردند تا فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری را در این کشور بررسی کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته نیویورک تایمز، هفته گذشته یک گروه 24 نفره آمریکایی که همگی مدیرعامل‌های شرکت‌های تجاری و ثروتمند بودند در قالب یک هیات حقیقت‌یاب به ایران سفر کردند تا فرصت‌های تجاری این کشور را مورد بررسی قرار دهند.

آنها در سفرشان به تهران، پایتخت ایران به یک رستوران مجلل رفتند و در آنجا با مقامات ایرانی و مشاوران اقتصادی از این کشور که با آغوش باز پذیرای‌شان بودند دیدار کردند و همزمان آهنگ یک خواننده معروف آمریکایی در این رستوران به گوش ‌می‌رسید.

ند لامونت یکی از اعضای این گروه که هم‌اکنون کارآفرین خدمات دیجیتال است و پیشتر یک سیاستمدار بوده است در توصیف سفر خود گفت: اینجا همه ما را دوست دارند.

به ادعای نیویورک تایمز، این 24 نفر در حالی به ایران سفر کرده‌اند که دولت باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا و کنگره بر سر جزئیات یک توافق هسته‌ای با تهران با یکدیگر جر و بحث می‌کنند اما گردانندگان این سفر قویا تاکید داشتند که این یک هیات تجاری نیست.

دیک سیمون یکی دیگر از اعضای این گروه، گفت: ما توریست هستیم اما طبیعی است که بسیاری از افراد در شرکت ما پتانسیل حضور در ایران را دارند چون داد و ستدهای بسیار مهمی را رهبری می‌کنند.

این در حالی است که شرکت‌های آمریکایی به دلیل رژیم تحریم‌هایی که به منظور فشار بر برنامه هسته‌ای ایران علیه این کشور وضع شده است از تجارت با ایران منع شده‌اند. این تحریم‌ها اغلب نقل و انتقالات مالی، کشتیرانی و بازار نفت ایران را هدف قرار داده است.

اکنون با توجه به دورنمای حصول یک توافق هسته‌ای میان ایران و آمریکا که در نهایت منجر به لغو تحریم‌های تهران می‌شود شرکت‌های آمریکایی امیدوارند بتوانند به فرصت‌های تجاری جدید در بازار ایران دست پیدا کنند.

سفر این گروه آمریکایی که از مدیران عامل شرکت‌های تجاری و سرمایه‌داران ماجراجو از یک سری شرکت‌های صنعتی، بیمه و بهداشت و درمان تشکیل شده بود توسط اعضای سازمان روسای جوان ترتیب داده شده بود.

بر اساس این گزارش، این گروه پیش از تهران به شهر قدیمی شیراز سفر کرده و همچنین به شهر مذهبی قم رفته‌اند و در آنجا با یکی از علمای این شهر دیدار کرده‌اند.

لامونت درباره این سفر همچنین گفت: ایرانی‌ها بسیار مهمان‌نواز هستند و نمی‌خواستند که ما با مشکلی روبرو شویم اما ما برای گشت و گذار کاملا آزاد بودیم.

به نوشته نیویورک تایمز، آنها در سفرشان به شیراز از آرامگاه کوروش کبیر و دیگر آثار باستانی این شهر بازدید کرده‌اند.

جنیفر آوافر بالدوک یکی دیگر از اعضای گروه و مدیرعامل سابق در صنعت چاپ، گفت: آنچه من دریافتم این است که ایرانی‌ها خواهان ارتباط با جهان هستند. آنها می‌خواهند رو به جلو حرکت کنند.

انتهای پیام

کد N796477

وبگردی