آفتاب
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

آل‌سعود غیرت ندارد/دبیرکل سازمان ملل حق سکوت می‌گیرد

آل‌سعود غیرت ندارد/دبیرکل سازمان ملل حق سکوت می‌گیرد

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با ابراز تاسف از جنایات آل‌سعود در یمن گفت: اگر ذره‌ای از اسلام، غیرت عربی و وجدان بشری در وجود آل سعود بود این جنایات را که فایده‌اش به نفع اسرائیل و آمریکاست مرتکب نمی‌شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در آغاز درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، به تشریح علل جنایات دشمنان اسلام علیه مردم مظلوم یمن پرداخت.

وی با اشاره به تجمع امروز طلاب و روحانیون در مدرسه فیضیه که به مناسبت محکومیت جنایات آل سعود در یمن برگزار می‌شود، گفت: حقیقت این است که جریاناتی که در یمن می‌گذرد؛ هیچ نامی جز جنون و قدرت بر آن نمی‌توان گذاشت.

این مرجع تقلید افزود: برخی از سران عرب به نام کشورهای اسلامی دست به دست هم داده‌اند تا یک کشور اسلامی را ویران کنند و پشت سر آنها هم آمریکا و اسرائیل از آنان حمایت می‌کنند و همانطور که روز گذشته در اخبار آمد؛ بیش از یکصد بار بمب افکن‌های سعودی نقاط مختلف یمن را بمب باران کردند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با ابراز تاسف از جنایات اتفاق افتاده در یمن تاکید کرد: واقعا انسان وحشت می‌کند که در چه زمانی زندگی می‌کند و اگر ذره‌ای از اسلام، غیرت عربی و وجدان بشری در وجود آل سعود بود این جنایات را که فایده‌اش به نفع اسرائیل و آمریکاست مرتکب نمی‌شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه‌نیوز، این مرجع تقلید با انتقاد از سکوت مجامع بین‌المللی در قبال جنایات آل سعود در یمن خاطرنشان کرد: مجامع بین‌المللی چنان سکوت کرده‌اند که گویی مرده‌اند و چنانچه اگر کسی در گوشه‌ای از دنیا کلمه‌ای درباره اسرائیل بگویید چه غوغایی به راه می‌اندازند؛ از این مراکز بین‌المللی باید قطع امید کرد آنها حافظان زر و زور هستند و دلارهای نفتی در بین این‌ها تقسیم می‌شود.

وی افزود: از دبیر کل سازمان ملل تا نویسنده جراید و رسانه‌ها و دولت‌های مختلف حق سکوت می‌گیرند و چنین جنایات بی‌سابقه‌ای را انجام می‌دهند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: چند کشور محدود که از اسلام، بشریت و عربیت سهمی دارند؛ اعتراض می‌کنند و بقیه خاموش هستند؛ ولی دست انتقام پروردگار بیرون خواهد آمد و این جانیان را به خاک مذلت خواهند کشاند.

این مرجع تقلید در بخشی از سخنان خود با تبریک میلاد پر خیر و برکت امام محمد باقر(ع) گفت: ما همواره بر سر سفره امام باقر و امام صادق(ع) نشسته‌ایم و هر روز از خرمن علم و دانش آنها بهره می‌بریم.

وی تصریح کرد: امیدواریم خداوند سایه‌اشان را بر سر ما مستدام بدارد و بتوانیم ادامه دهنده برنامه‌هایشان باشیم و در آخرت مشمول شفاعت آنان باشیم.

انتهای پیام

کد N796401

وبگردی